Szybki, wygodny i komfortowy samochód. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przewidywalny, silnik bardzo przyjemnie rozpędza auto - praktycznie z każdego biegu potrafi wcisnąć w fotel. Jest dość dobrze wyciszony, ma sporo schowków, duże kieszenie w drzwiach z przodu i tyłu, dwa wygodne podłokietniki, duży i pakowny bagażnik - sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Z wad - łańcuch rozrządu miał być niewymienny, a trzeba na niego uważać, ulega rozciągnięciu i potrafi przeskoczyć niszcząc motor. Po 100 tys km dla spokoju trzeba zmienić i łańcuch i wariator - dość droga sprawa. Generalnie jestem zadowolony i mogę spokojnie polecić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z jednej strony super - moc, elastyczność, osiągi - potrafi jeździć jak mały rajdowiec. Z drugiej - wymaga uwagi i ma swoje słabości - pierwszy łańcuch rozrządu się rozciąga, olej zmieniać trzeba max co 15 tys km.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, przełożenia dobrze dobrane, skoki lewarka krótkie.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo dobrze. Kierowca wie co się dzieje z kołami. Auto samo zachęca do szybkiej jazdy - lubi zakręty.
5,0
Karoseria
Miły dla oka sedan. Lakier odporny na zarysowania. Brak ognisk korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki, ciut gorzej do tyłu, ale parktronik z wizualizacją daje radę.
5,0
Ergonomia
Jak każdy VW - wszystko intuicyjnie rozmieszczone, jest tam gdzie powinno być. Dużo uchwytów i kieszeni na napoje, duże schowki, duży i pakowny bagażnik, wygodne fotele i dobrze wyprofilowana kanapa z tyłu. Sporo miejsca i z przodu i z tyłu. Wygodne auto dla 4 osób.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Duży plus za nawiewy dla pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby jadą w pełnym komforcie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze - jest cichsza niż mój był mój Passat B7
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie ten rozrząd byłoby rewelacyjnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
8 lat temu wydawała się droga w zakupie (blisko 100 tys pln). Biorąc pod uwagę jakość, brak wpadek i większych wydatków poza rozrządem oraz dzisiejsze ceny (za analogicznie wyposażonego sedana klasy C trzeba dziś zapłacić około 140 tys pln) uznaję zakup za udany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 8 lat popsuł się jedynie siłownik centralnego zamka w prawych drzwiach z przodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, ale działam profilaktycznie i nie czekam, aż coś się rozpadnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]