Silnik
: Szybki, oszczędny i dający mega frajdę z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
To już 3 rok jak zwiedzamy Jettą Europę :-). Rodzina czteroosobowa, 3 rowery na haku i jeden na dachu, do tego box. Nigdy nas nie zwiodła i tak też było w tym roku. Z tym, że teraz odległość była naprawdę spora - blisko 5000 km w niecałe 3 tygodnie. Gaz mam założony od 3 lat, zrobione blisko 80 tys km i zaoszczędzone mnóstwo kasy. Na samych wakacjach tegorocznych w kosztach paliwa zostało ponad 1500 zł :-). Auto bezawaryjne, jeżeli tylko jest na czas serwisowane. Ważne - olej i filtry proponuję zmieniać max co 15 tys km - tak mi poradzili w serwisie po zakupie i do dziś nie mam żadnych problemów z motorem. Idealne do szybkiego przemieszczania się i bardzo wygodne. Duży bagażnik, pełne wyposażenie zarówno z zakresu bezpieczeństwa jak i komfortu czyni to pędzidło przyjacielem rodziny. Jetta jest z jednej strony oszczędna przy wyważonej jeździe i jak chcesz potrafi być zadziorna - możesz wcisnąć pedał w podłogę i większość aut zostanie w tyle ...:-). Jedziesz 130 - 140 km/h spala mało, jedziesz 210 km/h ... co chwila tankujesz :-). Wyciszenie mogłoby być lepsze, ale źle nie jest, szczególnie na tle konkurencji. Dla mnie to niepozorne autko ma swój urok, jest optymalne z punktu widzenia komfortu i oszczędności. Nie żal, że wozisz niepotrzebne powietrze przez 3/4 roku, a latem i zimą zabierze wygodnie 4 pasażerów w długą i bardzo długą podróż.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, ekonomiczny, bardzo mocny - idealny do tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Standard dla VW - dobra precyzja, krótki skok, odpowiednie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejona - daje dużo radości z jazdy.
5,0
Karoseria
Optymalna wielkościowo i bardzo ładna.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki super, tył z kamerą cofania też dobrze.
5,0
Ergonomia
Standard w VW czyli wszystko na swoim miejscu intuicyjnie obsługiwane. Bardzo duże kieszenie z przodu (pomieszczą butelkę 1.5 litra), duże z tyłu, duży schowek z przodu, średni w podłokietniku, sporo uchwytów na kubki z napojami, 3 gniazda zapalniczek, wygodne i dość długie siedziska, nawiew na tylną kanapę, clima dwustrefowa, podgrzewane fotele - całość mówi sama za siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Clima daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealna dla rodziny. Z przodu i z tyłu bardzo dużo miejsca i na długość i na szerokość.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, ale naprawdę źle nie jest. Jeździłem różnymi autami, ale np. Focus, Astra, Auris czy nawet nowa Corolla są sporo głośniejsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory 2 razy wymiana klocków, 1 raz tarcz hamulcowych, na gwarancji sprzęgło i rozrząd z wariatorem z 50% rabatem w serwisie (zaczął stukać i głośno pracował zimny silnik). Jeździ w 85% na gazie i 15% na benzynie - koszt 100 km w kraju nie przekracza 25 zł :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jetta nie była tania w zakupie - blisko 95 tys zł w 2012 roku. Za tę cenę ostaliśmy auto kompletnie wyposażone, bardzo komfortowe i praktycznie bezawaryjne. Warto było ...:-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie brak ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Z tym, że znałem problem rozciągającego się łańcuszka rozrządu i w miarę szybko zareagowałem. Gdyby nie to ... nawet nie chcę myśleć ... Serwis postąpił mega i całość wymiany po rabacie nie przekroczyła 3000 zł. Nowy model wady poprzednika już nie ma :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]