Karoseria
: Bardzo przestronne wnętrze i spory bagażnik.
4,0
Całokształt
Nastawiałem się na kupno kombi (Golf Variant, Octavia Combi), ale znalazłem ciekawy używany egzemplarz poleasingowy w dobrej cenie, małym przebiegiem (48 tys. po 3 latach) i fajnym wyposażeniem, i że auto okazało się spore, dałem mu szansę i nie żałuję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podwójnie doładowana benzyna jest żwawa i od samego dołu (1500 obrotów) jest zapas mocy. Przy okazji sprężarka mechaniczna fajnie "jęczy", gdy się załącza i rozkręca w dolnej partii obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowa manualna - działa poprawnie - biegi wchodzą dobrze, skok lewarka okej.
4,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz ma pakiet sportowy (obniżone o 1 cm zawieszenie i felgi 17'' z oponami o profilu 45), więc jest dość sztywno i na miejskich dziurach trochę trzęsie, ale w trasie, na łukach samochód pewnie się prowadzi, więc generalnie na plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu - we wszystkie strony dobry widok; manewrowanie ułatwiają czujniki z przodu i z tyłu, więc kufer nie stanowi problemu przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Typowy VW - wszystko tam gdzie być powinno, intuicyjne sterowanie, dużo schowków. Jedyny zarzut to brak regulacji wysokości podłokietnika. Fotele wygodne (dość twarde, ale dla mnie to okej). Bagażnik przeogromny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy chłodzi szybko, ale ogrzewanie w mroźne dni nieco wolniej idzie, bo silnik w cyklu miejskim długo się nagrzewa. Nawiewy są również z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193 cm i na miejscu kierowcy bardzo wygodnie się mogę umościć (na samej podłodze, bo fotel można nisko opuścić) a do tego z tyłu mogę usiąść "za sobą" i mam kilka cm na kolana od fotela i 2 palce od sufitu - więc kabina jest obszerna. W 4 dorosłe osoby pokonanie kilkuset kilometrowej trasy nie stanowi żadnego problemu.
3,0
Wyciszenie
To największa wada, aczkolwiek zarzut jest raczej nie do wyciszenia, a opon (letnich - Bridgestone) - są CHOLERNIE głośnie do 50 km/h, co w mieście jest irytujące... Hałas powoduje, że czasami silnika w ogóle nie słychać. Zimowe opony (Firestone) zmieniają samochód w cichutki, więc to nie wina samochodu, a fabrycznych opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to u mnie 7,7 - trasa i miasto 50/50 - więc dla 160 km benzyny to dobry wynik. Wymiana wszystkich tarcz i klocków kosztowała w ASO ok. 3.000 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z przebiegiem 46 tys km i bogatym wyposażeniem (skóra, pakiet sportowy, "dotykowe" radio, pełna elektryka, czujniki itd.) w 2015 r. dałem 55 tys., więc w mojej ocenie nieźle - Niedawno je ubezpieczałem (08.2017) i PZU wyceniło je na 41 tys. zł (w międzyczasie była stłuczka, więc to miało wpływ na wycenę) - ogólnie w mojej ocenie stosunek jest dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka jaka była odkryta to korozja obudowy oświetlenia tablicy rejestracyjnej (50 zł sztuka) - reszta okej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]