Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

Maciek, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 81 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo przestronne wnętrze i spory bagażnik.
4,0
Całokształt
Nastawiałem się na kupno kombi (Golf Variant, Octavia Combi), ale znalazłem ciekawy używany egzemplarz poleasingowy w dobrej cenie, małym przebiegiem (48 tys. po 3 latach) i fajnym wyposażeniem, i że auto okazało się spore, dałem mu szansę i nie żałuję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podwójnie doładowana benzyna jest żwawa i od samego dołu (1500 obrotów) jest zapas mocy. Przy okazji sprężarka mechaniczna fajnie "jęczy", gdy się załącza i rozkręca w dolnej partii obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowa manualna - działa poprawnie - biegi wchodzą dobrze, skok lewarka okej.
4,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz ma pakiet sportowy (obniżone o 1 cm zawieszenie i felgi 17'' z oponami o profilu 45), więc jest dość sztywno i na miejskich dziurach trochę trzęsie, ale w trasie, na łukach samochód pewnie się prowadzi, więc generalnie na plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu - we wszystkie strony dobry widok; manewrowanie ułatwiają czujniki z przodu i z tyłu, więc kufer nie stanowi problemu przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Typowy VW - wszystko tam gdzie być powinno, intuicyjne sterowanie, dużo schowków. Jedyny zarzut to brak regulacji wysokości podłokietnika. Fotele wygodne (dość twarde, ale dla mnie to okej). Bagażnik przeogromny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy chłodzi szybko, ale ogrzewanie w mroźne dni nieco wolniej idzie, bo silnik w cyklu miejskim długo się nagrzewa. Nawiewy są również z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193 cm i na miejscu kierowcy bardzo wygodnie się mogę umościć (na samej podłodze, bo fotel można nisko opuścić) a do tego z tyłu mogę usiąść "za sobą" i mam kilka cm na kolana od fotela i 2 palce od sufitu - więc kabina jest obszerna. W 4 dorosłe osoby pokonanie kilkuset kilometrowej trasy nie stanowi żadnego problemu.
3,0
Wyciszenie
To największa wada, aczkolwiek zarzut jest raczej nie do wyciszenia, a opon (letnich - Bridgestone) - są CHOLERNIE głośnie do 50 km/h, co w mieście jest irytujące... Hałas powoduje, że czasami silnika w ogóle nie słychać. Zimowe opony (Firestone) zmieniają samochód w cichutki, więc to nie wina samochodu, a fabrycznych opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to u mnie 7,7 - trasa i miasto 50/50 - więc dla 160 km benzyny to dobry wynik. Wymiana wszystkich tarcz i klocków kosztowała w ASO ok. 3.000 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z przebiegiem 46 tys km i bogatym wyposażeniem (skóra, pakiet sportowy, "dotykowe" radio, pełna elektryka, czujniki itd.) w 2015 r. dałem 55 tys., więc w mojej ocenie nieźle - Niedawno je ubezpieczałem (08.2017) i PZU wyceniło je na 41 tys. zł (w międzyczasie była stłuczka, więc to miało wpływ na wycenę) - ogólnie w mojej ocenie stosunek jest dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka jaka była odkryta to korozja obudowy oświetlenia tablicy rejestracyjnej (50 zł sztuka) - reszta okej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Jetta VI Sedan