Oceniam ten samochód całkiem wysoko. Może nie ma przyciągających wzrok kształtów, ale jest do bólu poprawnym sedanem z b. dobrym silnikiem, dużą przestrzenią w kabinie i bagażniku oraz świetnym zawieszeniem. Ciekawe jak będzie z niezawodnością tej jednostki napędowej? :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dopiero przejechałem 3000 km, ale jak na razie mogę ocenić go b. dobrze. Świetne przyspieszenie i elastyczność. Dzięki kompresorowi i turbosprężarce można w zasadzie jeździć w zakresach od 1400 do maks. 3000 obr/min. i to całkiem żwawo. Kiedy chce się poczuć całą moc i moment można kręcić go do 6000 obr/min. i wtedy z układu wydechowego wydobywa się fajne mruczenie :-)
4,0
Skrzynia biegów
Typowa skrzynia z koncernu VAG, 6 biegów wchodzi bez problemów z charakterystycznym oporem, dodatkowo lewarek ma krótki skok. Dzięki b dobrym parametrom silnika można rzadziej sięgać po lewarek.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze prowadzi auto w zakrętach, precyzyjny, "jędrny" i komfortowy. Duży wpływ na jego dobre parametry ma zastosowanie na tylnej osi zawieszenia wielowahaczowego.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak już pisałem powyżej zawieszenie jest komfortowe, dobrze wybiera nierówności na drodze. Samochód jest w wersji highline +biksenony z ledami więc w zasadzie ma wszystko co jest potrzebne.
5,0
Ergonomia
Das auto i wszystko jasne :). Poprawne do bólu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, klimatyzacja b wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca, szczególnie na nogi. Porównywałem z passatem w wersji kombi i okazało się, że Jetta ma więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie! Bagażnik przepastny 510 l. Jedyny minus to trudny dostęp do przedmiotów oddalonych od zderzaka, jest b głęboki i łatwo się wybrudzić.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest ok. choć spodziewałem się lepszego wyciszenia. Do 120 km/h słychać tylko szum opon, ale niestety słychać je. Powyżej 160 km/h robi się głośniej :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo podatny na styl jazdy. Przy spokojnej jeździe b, ekonomiczny, ale jak się przyciśnie to potrafi łyknąć trochę paliwa.
3,0
Stosunek jakość/cena
Hmm no tu już nie jest tak kolorowo, nie wiem czy auto nawet z tym wyposażeniem jest warte prawie 100 tys. PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]