Inne
: Jestem zachwycony skrzynią dsg. Dodatkowymi atutami są ładne nadwozie, obszerne wnętrze oraz dynamiczni i oszczędny silnik do którego pasuje lekko sportowe zawieszenie.
5,0
Całokształt
Solidne, ładne, obszerne i niedrogie w utrzymaniu auto. Mam Jettę od nowości i jestem z niej bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakująco dynamiczny o niewielkim apetycie na benzynę (u mnie średnio 6,6 l na 100 km/h, lecz jeżdżę normalnie, płynnie, nie szaleję). Osiągi co najmniej jak w samochodzie z silnikiem benzynowym 2.0 bez turbiny.
5,0
Skrzynia biegów
DSG - rewelacja! Biegi dobiera perfekcyjnie oszczędzając paliwo (przy spokojnej jeździe z reguły jest 7 bieg). W trybie sport pozwala na bardzo sprawne wyprzedanie, jak autem znacznie mocniejszym.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, szybka jazda po serpentynach (w mojej okolicy jest ich trochę) jest bardzo przyjemna.
Komfort zawieszenia przyzwoity, ale nie jest to kanapa. Na dużych nierównościach trochę słychać tylne zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu słaba, konieczne są czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko przejrzyste i w zasięgu ręki. Bardzo wygodne fotele, w sam raz na długie trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, szybko chłodzi i szybko grzeje, do tego cicha.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie auto, wielki bagażnik, w sam raz dla rodziny. Jako auto reprezentacyjne też się nadaje.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h bardzo dobrze, powyżej mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Jestem kierowcą dość spokojnym (ale nie powolnym) i mam średnie spalanie w granicach 6,6 l (tryb mieszany - trasa i miasto). Duża w tym zasługa automatycznej skrzyni DSG, która pomaga oszczędzać paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał dobrego auta za niewielkie pieniądze (kupiłem najbogatszą wersję Highline na wyprzedaży rocznika z przyzwoitym upustem). Samochód wygląda na znacznie droższy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 12 tys. km raz turbosprężarka na moment odmówiła posłuszeństwa, po uruchomieniu zapłonu problem zniknął. Mimo to w aso na gwarancji profilaktycznie wymienili turbinę na nową podejrzewając jednostkową wadę fabryczną. Od tamtej pory spokój, zero jakichkolwiek problemów a na liczniku prawie 100 tys. km. Dodam, że dbam o auto, nie forsuję je na zimnym silniku, nie gaszę od razu po zakończeniu jazdy, serwisuję jak w Toyocie co 15 tys. km (a nie jak zaleca producent co 30 tys.). Myślę, że Jetta jeszcze długo posłuży. Wciąż wygląda i jeździ jak nowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek. Dodatkowo solidne zawieszenie i układ hamulcowy - przy 100 tys. km nic nie wymieniane, nawet klocki hamulcowe. Tylko paliwo i przeglądy. Wychodzę z założenia, że jak dba się o auto, to będzie ono długo i niezawodnie służyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]