Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

Andrzej, 10 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dla mnie jest to najlepszy wybór w swojej klasie. Pod względem przestrzeni i ogólnej praktyczności Jettę bije tylko Octavia III, jednak poza tym Jetta jest znacznie lepsza - solidność wykonania, prowadzenie, wyciszenie itd. Wersja comfortline moim zdaniem daje najlepszy stosunek cena/jakość. Samochód ma praktycznie wszystko, czego potrzeba, a bez skór można się obyć :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 TSI 122 zapewnia wystarczającą dynamikę do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie. Po przesiadce z diesla nie brakuje momentu w dolnym zakresie obrotów, a też chętnie kręci się w okolice 5 tyś. obrotów. Tylko trzeba pamiętać, że wyższe obroty to o wiele większe spalanie...Nie ma wciskania w fotel, ale nie ma też "dziur". Autko płynnie przyspiesza od 1500 obr/min do ponad 5000
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-biegowa, chyba najlepsza z jaką miałem do czynienia. Biegi wchodzą płynnie i precyzyjnie - to jeden z najmocniejszych punktów VW. Przełożenia dobrze dobrane do silnika 1.4 122km - auto jedzie na każdym biegu.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest sztywny - po przesiadce z francuza może się wydać nawet za sztywny, ale zapewnia świetne, pewne prowadzenia auta w zakrętach. Dla porównania - nowa Kia Ceed prowadzi się przy Jetcie jak ponton :). Za to nie ma co się spodziewać wybierania każdej dziury, tutaj czuć nawierzchnię po której się jedzie - co kto lubi. Może minimalnie za mocne wspomaganie kierownicy przy małych prędkościach, ale przy większych wyraźnie się osłabia, co jest naprawdę świetną opcją - np. w nowej Oktavii wspomaganie wydawało mi się cały czas za mocne i przez to nie było dobrze "czuć" drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku, do tyłu - oczywiście jak na sedana też. Poruszanie się dodatkowo ułatwia system czujników z przodu i z tyłu z wizualizacją na kolorowym wyświetlaczu - świetna sprawa.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo intuicyjna obsługa komputera i systemu RCD510 - wszystko można ogarnąć bez wczytywania się w instrukcje. Mam prawie 2m wzrostu i mogę zająć wygodną pozycję za kierownicą, a to nie jest takie oczywiste w innych autach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik działa rewelacyjnie - wszystko działa tak, jak powinno. Do tego podgrzewane fotele - kiedyś uważałem to za zbędny gadżet. W Jettcie dostałem do w pakiecie gratis i już nie kupię auta bez tej funkcji :).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisałem, mam prawie 2m wzrostu. Nie łatwo znaleźć samochód w którym usiądę wygodnie za kierownicą i za mną usiądzie wygodnie dorosła osoba, choćby średniego wzrostu. W Jettcie to problem. Na tylnej kanapie po odsunięciu fotela na maksa zostaje więcej miejsca na nogi niż większości samochodów segmentu D - np. Passata B6/B7, czy Laguny III. Niestety osoby powyżej 190cm siedząc na tylnej kanapie mogą narzekać za to na ilość miejsca nad głową, ale i tak ogólnie przestronność auta, szczególnie mając na uwadze, że to samochód na bazie Gofa robi spore wrażenie. Duży bagażnik, jednak kupując sedana trzeba się pogodzić z trudnościami przy załadunku rzeczy o większych gabarytac.h
4,0
Wyciszenie
Samochód jest przyzwoicie wyciszony. Przy obrotach do 2 tyś prawie nie słychać silnika. Przy prędkościach autostradowych i wyłączonym radiu słychać głównie niezbyt głośny szum powietrza i opon. Nie trzeba podgłaszać radia, żeby wyraźnie słyszeć. Nawet przy prędkościach ok 180km/h jest w miarę cicho. Na pewno samochód jest o wiele lepiej wyciszony niż Skody.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód mamy nowy dopiero od niecałego roku, więc nie wymaga żadnych nakładów. Koszty paliwa, jak na benzynę i osiągi silnika są w porządku. Oczywiście katalogowe spalanie można włożyć między bajki, ale wynik średni 7-8l/100 przy samochodzie o osiągach zbliżonych do wolnossącej benzyny 2.0 i dynamicznej jeździe jest i tak zadowalający.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę upusty przy wyprzedażach roczników uważam, że to najlepszy samochód w tym przedziale cenowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bark
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta VI Sedan