Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

Piotr, 13 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Z 1.4 silniczka wydusili 122 KM są i mocniejsze- 140 i 160 KM, ale 122KM w zupełności wystarcza.
5,0
Całokształt
Auto VW Jetta 1.4 TSI VI generacji to, moim zdaniem kompromis pomiędzy, świetnym ale mniej prestiżowym golfem a bardzo prestizowym ale duuużo droższym Passatem. Za niecałe 80 tys zł.w wersji High Line w pakiecie premium można wyjechać,nowoczesnym, fajnie wyposażonym i dynamicznym autem, które poza przyjemnością z jazdy (dynamiczny i oszczędny silnik)daje również prestiż limuzyny. Postawiony obok Passata nie różni się prawie niczym (4 cm krótszy), więc po cóż płacić ponad 100 tys zł. za Passata?? Ja mam auto wreszcie takie jakie chciałem. Pewnie,że ma kilka wad jak ordynarne zawiasy w klapie bagażnika, plastyk w kieszeniach bocznych drzwi, ale nie ma aut bez wad. W kazdym razie autem jeżdzę max.6 lat. następnym będzie, pewnie również Jetta. W USA Jetta zrobiła furorę jest najlepiej sprzedawanym europejskim autem. Ale wersje USA są gorzej wykończone i posiadają potężne i nieekonomiczne silniki 2.5 L. W Polsce taki model chyba by się nie sprzedał.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 TSI 122KM trudno ocenić po niespełna 1000km, ale jak narazie jestem zachwycony.Do tej pory jeździłem 1.6 FSI i myślałem,że 1.4 będzie zbyt mały do Jetty (do Polo tak ale Jetty?). Myliłem się. Narazie rewelacja, zrywny, pali (wskazania komp.) w mieście 7,8L. Turbinka i kompresor robią swoje. Łańcuszek rozrządu zamiast paska- duży plus. Silnik bardzo cichy,czasami muszę zerknąć na obrotomierz aby upewnić się ,że pracuje. Przeraziły mnie dwie opinie w sieci , o tym ,że TSI to szmelc, głośne jakieś stuki, gwizdy na zimnym silniku itd. Narazie nie potwierdzam. Większość jednak opinii to pozytywne.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być precyzyjniejsza. Wcześniej jeździłem również Jettą 1.6 FSI, w tym modelu skrzynia była dużo lepsza i gałka sama wpadała we właściwe miejsce.Ale ogólnie jest dobrze.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie optymalne, nie za miekkie i nie za twarde. Auto prowadzi się bardzo pewnie, zakręty pokonuje równie sprawnie, po wybojach nic nie stuka i wali no ale mam nowe auto, i może w tym wypadku to opinia niemiarodajna.
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu z Jettą V duuużo lepsze. Duże lusterka boczne, czujniki parkowania przód i tył z wizualizacją - fajny gadżet ibardzo pomocny w mieście.
4,0
Ergonomia
Rasowy wygląd, poprawiony z poprzednią wersją. Jak to w VW wszystko intuicyjne, duże czytelne zegary, wyprofilowane sportowe fotele (wersja high line)-super.Aby nie było tak cukierkowo to w nowym VW Jetta daje się zauważyć oszczędności na niektórych materiałach wykończeniowych np. w starym Jetta V miałem schowek obity miękkim welurem i nie słychać było stuków z przesuwających się rzeczy w środku, kieszenie boczne również, w nowym natomiast plastyk. W nowym jednak dużo lepsze fotele, dobrze trzymające na zakrętach. Największą wpadką nowej Jetty to ordynarne zawiasy klapy bagażnika wnikające w głąb,w konsekwencji bagażnik 510 litrowy robi się mniej ustawny. W porównaniu z poprzednią wersją to regres (poprzedni miał teteskopy).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa climatronic (wersja high line)bardzo fajna.Auto szybko się nagrzewa, możliwość dobrej regulacji. Trochę (jak dla mnie) za małe przyciski regulacji wylotu powietrza tzn. na szybę, na pasażera, kierowcę itd. Efekty przełączania fajnie pokazane na wyświetlaczu RCD 510 -duży ekran dotykowy. Polecam go, w wersji high line to chyba standard ale w comfornline wymaga dopłaty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie chyba największe wnętrze. Siedziałem w nowym Fordzie Focusie , to kierowca jest tam bardzo ściśnięty i pasażerowie z tyłu mają mało miejsca. W VW jest bardzo fajnie, z tyłu po odsunięciu przednich foteli (mam 182cm wzrostu)jest jeszcze dużo miejsca. Cztery osoby jadą komfortowo, nawet 5 osób nie powinno narzekać. W testach włąśnie za wnetrze Jetta otrzymała dużo pozytywów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, miło i czuję się ,że jedziesz jak drogą limuzyną
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze można lepiej ale 7,8L (według wskazań komp.) W mieście wydaje się niezłym wynikiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety trzeba się liczyć ,że w cenie wliczony jest znaczek VW. Owszem można kupić auto tańsze w tej klasie- sedan np. Renault flurence, Ford Focus czy Honda Civic (testowałem je przed zakupem Jetty) ale w żadnym nie czułem się tak dobrze jak w VW. Czuję się tą solidność, a poza tym silnik TSI daje dużo lepsze wrażenie z jazdy niż w Hondzie (trzeba go mocno kręcić) w Focusie 1.6 większe spalanie a Renault porażka muł jakim jeszcze nie jeździłem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto-brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta VI Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta VI Sedan