Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

Suav, 12 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, elastyczny i jak na to auto i pojemność zaskakująco mocny. A to tylko 1.2.
5,0
Całokształt
Nie mogę wystawić innej niż najwyższa oceny. Jedyne minusy to zbyt twarde jak dla mnie zawieszenie, większe niż oczekiwane spalanie oraz klapa bagażnika dająca wrażenie tandetnej na zawiasach wnikających do środka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.2 TSI kupiony z lekką obawą o moc 105KM do codziennego użytku jest wystarczający. Dość dobra elastyczność, wysoka kultura pracy, cichy. Na mieście sprawuje się bez zarzutów. Jedynie przy wyprzedzaniu na trasie powyżej 100 km/h i wrzuconej 6 trzeba zredukować. W poprzednim aucie było to naturalne tutaj staje się uciążliwe.
5,0
Skrzynia biegów
Wzór do naśladowania. Brak uwag co do działania.
5,0
Układ jezdny
Oceniam na 5, ale mam mieszane uczucia związane z twardością auta, do której nie mogę się przyzwyczaić. Auto prowadzi się pewnie, świetnie trzyma się zakrętów, choć mam problem z wyczuciem granicy. Autem zaliczyłem trzy jazdy testowe, ale dopiero w codziennym użytkowaniu okazało się twardsze niż przypuszczałem, co na naszych drogach obniża komfort podróżowania. Nie mogę jednak za to obniżyć oceny, bo układ jezdny wyśmienity.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu ok, ale osobiście przy skrzyżowaniach pod skosem mam problem z widocznością boczną bo przeszkadza fotel pasażera i słupek boczny. Mojej pozycji nie zmienię, fotela i słupka po stronie pasażera nie wyrzucę. Być może innym to nie przeszkadza. Mi odrobinę.
5,0
Ergonomia
Kiedyś ktoś powiedział, że VW jest intuicyjny. Tak jest. Szybko można nauczyć się co do czego służy. Może poza drugim pokrętłem przy radiu. Chyba zainstalowano je dla symetrii i wyglądu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto kupione w marcu więc prawdziwych mrozów i zimy nie przetestowałem, ale fotel podgrzewany mogę polecić:) Automatyczna klima i nawiew działają bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto kupione dla rodziny. Dziecko z tyłu na foteliku ma dużo miejsca. Z przodu komfort klasy wyższej. I do tego ogromny bagażnik. Tylko te zawiasy wchodzące do środka. Vento z lat 90 ma teleskopy?!
5,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone. Nawet powyżej 140 nie jest źle. Przyjemnie się podróżuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa spadło po przejechaniu pierwszego tysiąca. Dalej jest wyższe niż katalogowo i podawane w tutejszych raportach spalania, ale rozumiem że to cena za komfort. Na trasie (ok 250 km) różnej jakości drogami wyszło mi 5.9 więc świetnie. Przy lepszych drogach i autostradach 7.5. Przegląd co dwa lata albo co 30 tyś. jeszcze nie korzystałem, ale nie powinno być źle. Napraw też nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione na wyprzedaży z upustem na firmę. W innym wypadku byłoby poza zasięgiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez zarzutów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Jetta VI Sedan