Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting
Ole-ole,
3 lata temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
69 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie to fajne auto. Nazywane przez niektórych małym Passatem lub "dziadkowozem". Od większego brata niestety gorzej wykończone w środku, ale w wersji Highline i ze świetnym silnikiem CZDA mimo wszystko polecam. Jazda należy do przyjemności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor bardzo cichy, wysoka kultura pracy. Elastyczność na bardzo dobrym poziomie. Nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie można swobodnie rozmawiać.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka. Biegi wchodzą niemalże idealnie. Choć np. w starszej Hondzie Jazz jest z tym sporo lepiej. Przydałby się automat DSG, ale nie można mieć wszystkiego naraz :)
5,0
Układ jezdny
Dobrze "wybiera" dziurawe polskie drogi, które są wszędzie, choć spodziewałem się lepszego tłumienia. W wersji Highline i przy kołach 17-calowych jeździ się komfortowo, ale na niemieckich asfaltach. Atutem jest bezpieczne trzymanie się nawierzchni.
5,0
Karoseria
Podobno cienki lakier, więc dla bezpieczeństwa nie korzystam z myjni automatycznych. Sylwetka trochę konserwatywna i stonowana. Mi się podoba. Łatwiej kupić zadbaną Jettę, niż Golfa. Sedanów młodzież nie kupowała, więc te auta są także bardziej zadbane.
Komfort
5,0
Widoczność
Do tyłu niewiele widać. I albo ktoś szybko wyczuje gdzie się kończy tylny zderzak, albo z pomocą przyjdą bardzo dobre fabryczne czujniki PDC. W pozostałych kierunkach widoczność przyzwoita. Bixenony zapewniają przyjemność jazdy nocą.
4,0
Ergonomia
Jak to w VW, czyli wszystko tam gdzie się intuicyjnie spodziewamy. Wygodne fotele i kanapa z przyjemnymi skórzanymi wstawkami. Irytuje brak jakiegokolwiek skrawka materiału na boczkach drzwi i tandetny plastik. Dużo lepiej jest z górną częścią deski rozdzielczej. Highline, a przełączniki szyb i lusterek bez chromowanych wstawek jak w Golfie. Brak zamykanego schowka przy lewarku zmiany biegów, są odkryte dziury na kubki na napoje. Brak schowka przy bezpiecznikach. W Golfie VI mogli zrobić, czemu tu nie ? Przecież to konstrukcyjnie zbliżone auta. Kolejną bzdurą jest brak możliwości rozłożenia oparcia kanapy z kabiny. Trzeba to robić poprzez dźwigienki w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie i chłodzenie. Nie mogę się przyzwyczaić do braku tylnej wycieraczki po wielu latach jazdy kombi i hatchbackami. Parowanie tylnej szyby też czasami irytuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromny, głęboki bagażnik, ale otwór załadunkowy średni. W Golfie w wersji hatchback rower (przy złozonych siedzeniach oczywiście) spokojnie przewoziłem. Tutaj nawet nie próbowałem. Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów wystarczająca.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja, choć wydaje mi się że Golf VI 1.4 TSI CAXA był trochę cichszy w środku. Nawet taki detal jak odgłos zamykania centralnego zamka w Jetcie i Golfie mówi o tym że w obecnym aucie przyoszczedzono w fabryce w Meksyku na materiałach wygłuszających.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic się nie zepsuło. Dużo elementów (poza karoserią oczywiście) wspólnych z Golfem i grupą VAG, więc części i podzespoły nie będą drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zadbane, pewne i bezwypadkowe auto nie będzie tanie. Ale jak komuś nie przeszkadza nieco trochę tandetne wykończenie boczków drzwiowych to będzie zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic póki co nie irytuje i niech tak zostanie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]