Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting
Fryderyk B.,
7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
16 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Spalanie.
4,0
Całokształt
Po "doświadczeniach" z BMW (a.k.a B.M.W.) jestem ostrożny w ocenie, niemniej daję wysoką notę, bo jak do tej pory auto dostarcza nam wiele radości. Szczegóły poniżęj - i wyjaśnienie, czemu 4 a nie 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM, poprawiony silniczek z paskiem rozrządu, nie wziął kropli oleju przez 13500 km. Jestem ze "starej" szkoły, więc - trzeba, czy nie - wymieniłem olej po 1500 km i na pewno będe wymieniał co 15000 km, a nie "wg wskazań komputera". Przyspieszenie znakomite, wyprzedzanie bezproblemowe, na razie ocena 5.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów gładko i bez haczenia. Nie ma co komentować.
5,0
Układ jezdny
Trzymanie drogi - znakomicie. Auto na szczęście nie jest za miękkie. Kierownica wygodna i daje dobre wyczucie jezdni. Niestety nic nie napiszę o zakretach, bo nie jestem kierowcą rajdowym, jeżdże ostrożnie, ale nawet w "ostrożności" daje się odczuć, że to auto z dużym zapasem bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zauważyłem nic złego. W lusterkach widoczność znakomita, przy parkowaniu czujniki p. t. bardzo pomagają.
5,0
Ergonomia
Wyśmienita. Łatwo wszędzie sięgnąć. Przełączniki dobrze działąją, te na kierownicy też są bardzo przydatne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automat dwustrefowy świetnie się sprawdza. Można ustawić osobno warunki dla kierowcy i pasażera. Nie było, co prawda wielkiej zimy, ale silnik nagrzewa się niezwykle szybko, a więc i ogrzewanie bardzo dobrze się spisuje. W lecie klimatyzacja bardzo sie sprawdziła - dyskretnie i wystarczająco chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla pasażerów, nawet przy odsuniętych przednich fotelach do oporu. Bagażnik bardzo pakowny i ustawny, łatwo się do niego wkłada bagaże. Z przodu miejsca dużo, a za razem wystarczająco (bo ile można chcieć miejsca z przodu), fotele są wygodne, regulacja w każdą stronę (no, nie na boki...).
5,0
Wyciszenie
Samochód jest wyciszony wystarczająco. 140 km/h i można rozmawiać spokojnie, mużyka też może gra na umiarkowanym poziomie. Silniczek słychać, ale nie przeszkadza, szum z zewnątrz nie jest zauważalny (w czasie jazdy człowiek się przyzwyczaja).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie dobrze. Spalanie niewielkie, serwis autoryzowany mógłby być tańszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
VW'y w mojej opinii generalnie są samochodami przecenionymi, co najmniej o 20% i gdyby nie okazja cenowa, która wzięła sie nie wiem skąd, nie stać by mnie było na to auto. Natomiast w całej swojej doskonałości firma mogłaby księgowych trochę utemperować. Bo jak tu się odnieść do marnych plastików boczków drzwi, czy dołu deski rozdzielczej. A już to, że w wersji High Line w samochodzie z 2015 r. nie ma gniazda USB napawa mnie zdumieniem. I tu leży wyjaśnienie 4 gwiazdek za całokształt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na komentarz...(odpukać)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]