Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting

Marek Architekt, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ergonomiczne i wygodne wnętrze, jasne ale nie prześwietlone. Wszystko pod ręką! Dynamiczna sylwetka w kolorze czerwonym przyciągająca uwagę. Choć bardziej chodziło mi o widoczność na drodze i parkingu nie można uznać tego wrażenia za niepożądane.
5,0
Całokształt
Na tle kilku posiadanych wcześniej pojazdów Jetta prezentuje się bardzo pozytywnie. Zaskakuje ilością miejsca w środku, bardzo dobrymi światłami, wyśmienitym zawieszeniem. Prowadzi się lekko i pewnie. Sprawia zawód szumem opon wyraźnie dochodzącym do wnętrza, ale można się przyzwyczaić więc nie jest to problem nie do przejścia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy i elastyczny. W zakresie od 1600 do 2400 obrotów prawie niesłyszalny. Wg instrukcji obsługi można jeździć już przy 1400 obrotach bez obawy o uszkodzenie. Silnik elastyczny ale "łagodny" i nieco ospały do 2400 obrotów, wyżej rozkręca się chętnie mrucząc dość przyjemnie dla ucha.
5,0
Skrzynia biegów
Jak zwykle w VW, gładko i przyjemnie z bardzo krótkimi, precyzyjnymi skokami. 6 bieg można wrzucać już przy 80 km/h, przy czym wtedy dopiero daje przyjemność z jazdy. Jedynak b. krótka i o dziwo udało mi się "uczesać ząbki" przy zmianie na "2", co nigdy nie zdarzyło się w POLO (też od nowości).
5,0
Układ jezdny
Aż miło wybrać się na krętą drogę, przy odpowiednim operowaniu gazem i dość wysokich obrotach sama radość. Na podkarpackich wybojach szczególnie na "testerze" zawieszenia w Bóbrce i koło Lipowicy można jednak zęby stracić, ale tych wybojów chyba żaden samochód nie przejedzie obojętnie - wyprowadziły z równowagi VW Phaetona z 2011 r.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy tradycyjnym cofaniu ze skręconą szyją słupki stanowią pewien problem, rekompensowany czujnikami cofania. W porównaniu z Audi A6 Avant z 2000 roku jest idealny, które jednak są zbyt "gadatliwe" - przydałby się podział dźwięków na tył i przód, bo trudno się przyzwyczaić do rozróżnienia dwu tonacji dźwięków.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć - prawie wszystko na sowim miejscu. Brakuje otwierania foteli z tyłu od środka. Uwaga na obsługę radia multifunkcjonalnego i systemu nawigacji. Bardzo słusznie, że producent pisze, że obsługa przez kierowcę w czasie jazdy jest niedopuszczalna - tylko kto czyta instrukcje obsługi? Aż miło sobie pogrzebać w tych czytelnych i jednoznacznych instrukcjach. Z tyłu miejsca jak w starym dobrym Passacie B3.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zobaczymy jak będzie w zimie. Przewietrzanie jest niepewne - raz za dużo, raz za mało. Klimatyzacja nawet manualna radzi sobie bardzo dobrze nie mając przy tym odczuwalnego wpływu na moc silnika. Na razie dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne siedzenia, pomimo niepozornego wyglądu dobrze trzymające na zakrętach. Z tyłu moi synowie nie narzekają, a młodszy (lat 14) zasypia po 10 minutach - to rekord! Poprzedni należał do Audi A6, a najgorzej było w VW Polo - brak miejsca na nogi. Mankamentem jest brak schowków, ale przez to trzeba trzymać "ordnung" i to jest dobra strona medalu.
4,0
Wyciszenie
Tu zaskoczenie! Z jednej strony cichy silnik, a drugiej wyraźny szum opon. Może gdyby zagłuszał go motor, to nie zwracałby uwagi. Może to kwestia "oszczędnych" opon? Na razie nie stać mnie na zmianę opon, więc będą sobie "wyły".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warunki sprzedaży całkiem ciekawe. Zużycie paliwa nawet przy dużych prędkościach na autostradzie zachęcające, choć na razie trudno mówić o prawdziwej jeździe autostradowej bo przy obecnym przebiegu staram się unikać szarżowania. Poza paliwem przy 3000 km trudno mówić o kosztach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z ogłoszeń wynika, że samochód szybko spadnie na wartości, ale to się dopiero okaże. Dobrze utrzymane auto da się korzystnie sprzedać, tak jak moje POLO, które udało się zbyć powyżej ceny wysokiej dla Allegro.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ocenić się to da za parę miesięcy lub lat, na razie nie ma najmniejszych uwag i nawet do drobiazgów nie można się doczepić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic w tej chwili

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting