Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting

p., 7 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1,2 105KM, a spokojnie może zawstydzić niejeden większy i mocniejszy motor.
5,0
Całokształt
Kolejna opinia po przejechaniu 20 tyś km. Auto sprawuje się doskonale, drobne usterki zostały usunięte w ramach gwarancji w serwisie. Ostatnio przejechało z pełnym obciążeniem (5 osób plus bagaż) i non stop włączonej klimie ponad 3 tyś km w ciągu tygodnia - wyjazd na południe Chorwacji), i odwdzięczyło się spalaniem średnio 5,8 litra co uważam za naprawdę świetny wynik, zwłaszcza że po autostradach, górskich drogach itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprawuje się ok. Odpala i jedzie. Jednak przy 5 osobach i pełnym bagażniku czuć delikatnie, że auto jest obciążeniu. Nie ukrywajmy, to tylko 105KM. Jednak nie jest to jakaś wielka różnica, co więcej nie przedkłada się praktycznie na spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Duży plus. W zasadzie normalnie jeżdżąc nie trzeba przekraczać 2,5tyś obrotów, i nie mówię tutaj o jeździe ala "emeryt"
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo dobrze, nawet przy ostrzejszym wejściu w zakręt. Kilka razu udało mi się zapalić lamkę od ESP, ale to faktycznie w ekstremalnych przypadkach. Jedna wada którą dostrzegłem w górach - nie można wyłączyć ASR. Miałem przypadek że ruszając pod wielką (spadek ponad 20%) górę na 1 biegu auto zaczęło mi tracić moc aż do zgaśnięcia silnika (ASR odcinał moc). Brakuje możliwości wyłączenia tego systemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki przód i tył załatwiają sprawę. Działają poprawnie.
5,0
Ergonomia
Jak w stajni VW, bez fajerwerków, wszystko poprawnie. Jedyne co jest dla mnie niewygodne, to włączanie ogrzewania lusterek. W poprzednim aucie było sprzężone z ogrzewaniem tylnej szyby. Tutaj trzeba włączać szybę i lusterka osobno. Drobiazg, ale sprzężone było wygodniejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa. Klima jeż nieźle daje rade.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie można narzekać. Z tyłu 2 osoby jadą komfortowo, 3 już trochę mają ciasno. Ale to typowe dla klasy C.
5,0
Wyciszenie
Auto jest ciche, w zasadzie słychać jedynie zawieszenie i szum powietrza ponad 120km/h. Silnik jest cichutki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie paliwa naprawdę zaskakuje na plus. No i zmora silników benzynowych turbodoładowanych - przy 20 tyś musiałem dolać 700ml oleju. To nie jest jakaś duża ilość, ale chyba w nowych autach to zaczyna być standard, że kontroluje się również olej. Plus za kontrolkę niskiego poziomu oleju, niezależną od ciśnienia oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre warunki finansowania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne trzaski w okolicy słupków środkowych na nierównościach - zostały usunięte w serwisie przez wyregulowanie zamków i dodatkowe smarowanie. Nastała cisza i trwa do dziś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting