Silnik całkiem ok, mam najgorszą wersję bxe. Profilaktycznie przy 270tys wymieniłem panewki i przy 300tys uszczelka pod głowicą i się okazało, że wałek rozrządu wydeptany na 2 krzywkach. Ostatni do BXLI i z powrotem przy stałej prędkości 150km/h spalanie 7,5l/100. Można zrobić 4l/100km perzy 90km/h
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia perfekt!!! Gdyby nie dwumas, który żyje 150tys. Trzymanie na obrotach przedłuży żywotność, ale na pewno nie podwójnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde i przyjemne. Dziwnie zamiata tyłem w poślizgu, trzeba uważać...
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok, tylko przez ten wielki kufer słabo widać do tyłu.
5,0
Ergonomia
W końcu to vw.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak nawiewu na tył, mam biede z polskiego salonu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkości i klasę auta to bez zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
Trochę klekocze, w końcu ma 1.9 na pompowtrysku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że już takich aut nie będzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W bmw w 40 tyś wsadziłem tyle co w jette prze z 300. Oczywiście bm w było używane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie idealnie. Przez 10 lat poszło: regulator napięcia alternatora 100zł, dwumas 1700, w zawieszenie ok 600zł, sprężarka klimy a w związku z tym chłodnica 1700zł, uszczelka pod głowicą, wałek rozrządu, panewki wału i wałka rozrządu to jakieś 3000zł.
W bmw f10 nowe kolega w 60 tyś km wpakował 60tys zł... to chyba nieźle. A ja auta nie oszczędzam i w trasie 150 trzymam non stop.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]