Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta V

radeq658, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W tym roku doszło do pękniecie skrzyni biegów. Rzekomo ten typ tak ma. Pękła przy oryginalnym przebiegu 238 tys. km. Był huk i zaczeło śmierdzieć olejem. Skrzynia do wymiany. Koszty z płynami i robocizną około 1600zł za używaną
5,0
Całokształt
Auto kupiłbym jeszcze raz z tym samym silnikiem. Oczywiście z czystym sumieniem ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 105km bardzo elastyczny. Posiadam silnik 1.9 TDI PD BKC. Nigdy mnie nie zawiódł. Jak na tą moc naprawdę każdy kto jedzie nie chce uwierzyć, że to tylko 105KM. Zrobiłem autem ponad 40 tys km w niecałe 3 lata i muszę przyznać, że mocy pod prawą nogą nigdy mi nie zabrakło. Polecam ten motor z czystym sumieniem , w szczególności dla dwóch osób. Średnie spalanie z 40tys km wynosi około 5.3 co uważam za świetny wynik przy jeździe 55% trasa 45% miasto.
3,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia pracuje bardzo precyzyjnie. Biegi są długie co nie raz przydaje się z pod świateł :) Nie stety skrzynie posiadają defekt i pękają. Mnie dopadła ta przyjemność. Rok temu wymieniałem dwumas i sprzęgło tak dla zasady przy przebiegu 218 tys km . Nie opłacało mi się szukać skrzyni 6 biegowej i montować. Koszt całej naprawy skrzyni biegów z płynami to 1600zł (skrzynia używana nigdy nie rozbierana).
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest przyjemny. Przy wyższych prędkościach nie zauważyłem żadnych problemów z kontrolą nad autem. Jest poprawnie choć zawsze mogło być bardziej sportowo. Wystarczy założyć oryginalne BBS z sportline(225/45 r17) i uwierzcie mi jetta będzie aż zbyt twarda ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra dla osób z wzrostem 185cm. Dla mnie mierzącego 189 niestety lusterko jest w samym środku widoczności i kiedy skręca się na krzyżówce należy zachować szczególną ostrożność. Do parkowania tyłem też trzeba się przyzwyczaić, gdyż szyba jest dość mocno pochylona ale za to słupki C nie są przesadnie grube. Ogólnie uważam że widoczność jest dobra. Jedyna rzecz która przydałaby się w moim aucie to przyciemniane lusterko środkowe kierowcy, ponieważ podczas jazdy nocą właśnie te lusterko często mnie oślepia.
4,0
Ergonomia
Jak dla volskwagena wszystko jest na swoim miejscu. Pełno schowków w tym pod siedzeniami. Pod oparcie dla łokcia w konsoli centralnej posiadam klimatyzowany schowek (pierwszy jest w schowku głównym) . Bagażnik jest bardzo duży blisko 530l pojemności, przejście dla nart oraz możliwość złożenia tylnej kanapy. W bagażniku jest złącze 12V, natomiast kierowca ma do dyspozycji aż 2 złącza 12V. Obsługa tempomatem ,radiem, klimatyzacją, oświetleniem, komputerem jest banalnie prosta ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto posiada klimatyzacje dwustrefową climatronic. W słupkach a są dodatkowe nawiewy oraz na samym środku deski rozdzielczej i osobne wywietrzniki dla pasażerów z tyłu. To wszystko powoduje, że auto w lato szybko się schładza a w zimę po około 3km od miejsca ruszenia już dmucha przyjemnym ciepłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za kierowcą o wzroście 188cm usiądzie druga taka osobą lecz miejsca nad głową będzie miała na "styk". Miejsca na kolana nie brakuje a dla osób siedzących z przodu jest bardzo dużo miejsca. Wygodny podłokietnik, miejsce na kubki, podejrzewane siedzenia,schowki i dobre nagłośnienie to wszystko co znajdziecie w jetta comfortline.
4,0
Wyciszenie
Samochód jak na diesla przystało. Gdy jest zimny chodzi dość głośno , ale po przejechaniu 2km staje się już znacznie cichszy. Przy prędkościach od 100km/h wzwyż opory powietrza zagłuszają hałas silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Według mnie koszty utrzymania samochodu klasy kompakt z tak dużym bagażnikiem i oryginalnym przebiegiem nie odbiegają od kosztów utrzymania GOLFA V. Wręcz przeciwnie. Twierdzę, że dzięki swojej oryginalności jetta wybierana jest przez ludzi którzy chcą ją mieć i dlatego idzie bez problemów znaleźć egzemplarze mniej zmęczone. Same spalanie utrzymuje się na poziomie około 5-6l czyli nie dużo. Z napraw było robione tylko to co zepsuć się mogło i byłem tego świadomy. Na utrzymanie auta przez 3 lata (mówiąc o naprawach i czynnościach eksploatacyjnych) wydałem około 6 tyś złotych co uważam za nie wysoki koszt.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest jak najbardziej adekwatny do tego co otrzymujemy. Jeżeli chcemy być oryginalni, aby osoby na chodniku nawet dziś dzień oglądały się za nami warto zainwestować w Jette niż Passata. Auto jest dobrze wykonane jak na tamte lata(tak samo jak golf) a przy okazji wygląda znacznie bardziej sportowo i po prostu cieszy. Same auto cenowo często jest droższe od passata ale wynika to z tego, że jetty łatwiej znaleźć w dobrym stanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana wkładu zamka tylnych lewych drzwi koszt około 350zł. Po za tym żadnych innych drobnych usterek samochód nie posiadał prócz przetarcia jednego węża od zbiorniczka od chłodzenia przez pokrywę silnika. Koszt naprawy zerowy ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękniecie skrzyni biegów. Wymiana jej na używaną nigdy nie regenerowaną. Innych poważnych usterek nie stwierdzono. Wymiana dwumasa i sprzęgła dla mnie to sprawa stricte eksploatacyjna.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Jetta V

Liczba wpisów: 14

Volkswagen Jetta V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Jetta V