Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta V

Pan Sułek, 9 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko, poza zbyt małą ładownością
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : mała ładowność dla tej wielkości auta, zwłaszcza dużego bagażnika
5,0
Całokształt
Nie znam lepszego sedana do codziennej jazdy. Kupiłem dwa lata temu używaną Jettę relatywnie tanio - bo z nie działającą klimą i cicho świszczącą turbosprężarką. W klimie wystarczyło zmienić zaworek za kilkanaście złotych, a regeneracja turbo... okazała się zbędna, bo i po regeneracji świszczała, taka uroda zmiennej geometrii łopatek. Jetta V (tylko z silnikiem 1,9 TDI, dwulitrowy diesel to tandeta i skarbonka!)) jest między Golfem a Passatem, lecz wzięła z tych aut to co najlepsze, a nie wzięła ich wad :-) Z Passata nie wzięła awaryjnego hamulca postojowego i drogiego w naprawach skomplikowanego zawieszenia, a z Golfa nie wzięła... katowania auta przez poprzednich właścicieli, czyli niedowartościowanych małolatów :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik legenda, bezawaryjny, super trwały, mało pali (miasto + trasa przy prędkości marszowej 130 km/h średnio tylko 5,3 litra oleju napędowego, wg danych z tankowania, bo przekłamujący komputer podaje nawet średnio 4,9 litra). Lekko świszcze turbo, ale zmienna geometria z brakiem turbo dziury rekompensuje to świszczenie
5,0
Skrzynia biegów
Tylko 5 biegów, lecz idealnie zestrojone. Na 5 biegu przy 130 km/h pali mniej, niż poprzednik Astra III 1,3d na 6 biegu. Bardzo elastyczna, bezproblemowa, w razie ewentualnej awarii tania w naprawie. "Tylko" 105 KM, ale wszystko tak zestrojone, że wyprzedza się ciężarówki zawalidrogi szybciutko i pewnie.
3,0
Układ jezdny
Ma zbyt małą ładowność, 4 ciężkie dorosłe osoby + spory bagaż = ocieranie podwoziem o asfalt na wybojach. To zawieszenie jest dla Golfa, a nie dla kombinacji "Jetta = Golf + wielki bagażnik". Nie przeciążony pracuje idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wzór. Obsługa radia tak łatwa, że nawet nie jest potrzebne sterowanie w kierownicy. Wszystko intuicyjne, czytelne, szybkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsze moje auto z kilkunastu które dotąd miałem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pragmatyzm niemiecki do bólu - troszkę mniej było by już ciasno, a tak jest w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Silnik 1,9 najcichszy nie jest, ale za to oferuje bezawaryjność. Wolę jechać popyrkując, niż stać na poboczu czekając na pomoc drogową :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero napraw, najtańsze części eksploatacyjne, zużycie oleju napędowego średnio 5,3l/100 km. Czegóż chcieć więcej? :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetnie utrzymany ośmiolatek jest lepszy (jakość, trwałość, koszty eksploatacji) od większości obecnych aut prosto z salonu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek w czasie mojego użytkowania, nawet drobnych!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta V