Zawieszenie
: mała ładowność dla tej wielkości auta, zwłaszcza dużego bagażnika
5,0
Całokształt
Nie znam lepszego sedana do codziennej jazdy. Kupiłem dwa lata temu używaną Jettę relatywnie tanio - bo z nie działającą klimą i cicho świszczącą turbosprężarką. W klimie wystarczyło zmienić zaworek za kilkanaście złotych, a regeneracja turbo... okazała się zbędna, bo i po regeneracji świszczała, taka uroda zmiennej geometrii łopatek.
Jetta V (tylko z silnikiem 1,9 TDI, dwulitrowy diesel to tandeta i skarbonka!)) jest między Golfem a Passatem, lecz wzięła z tych aut to co najlepsze, a nie wzięła ich wad :-)
Z Passata nie wzięła awaryjnego hamulca postojowego i drogiego w naprawach skomplikowanego zawieszenia, a z Golfa nie wzięła... katowania auta przez poprzednich właścicieli, czyli niedowartościowanych małolatów :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik legenda, bezawaryjny, super trwały, mało pali (miasto + trasa przy prędkości marszowej 130 km/h średnio tylko 5,3 litra oleju napędowego, wg danych z tankowania, bo przekłamujący komputer podaje nawet średnio 4,9 litra). Lekko świszcze turbo, ale zmienna geometria z brakiem turbo dziury rekompensuje to świszczenie
5,0
Skrzynia biegów
Tylko 5 biegów, lecz idealnie zestrojone. Na 5 biegu przy 130 km/h pali mniej, niż poprzednik Astra III 1,3d na 6 biegu. Bardzo elastyczna, bezproblemowa, w razie ewentualnej awarii tania w naprawie. "Tylko" 105 KM, ale wszystko tak zestrojone, że wyprzedza się ciężarówki zawalidrogi szybciutko i pewnie.
3,0
Układ jezdny
Ma zbyt małą ładowność, 4 ciężkie dorosłe osoby + spory bagaż = ocieranie podwoziem o asfalt na wybojach. To zawieszenie jest dla Golfa, a nie dla kombinacji "Jetta = Golf + wielki bagażnik".
Nie przeciążony pracuje idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wzór. Obsługa radia tak łatwa, że nawet nie jest potrzebne sterowanie w kierownicy. Wszystko intuicyjne, czytelne, szybkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsze moje auto z kilkunastu które dotąd miałem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pragmatyzm niemiecki do bólu - troszkę mniej było by już ciasno, a tak jest w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Silnik 1,9 najcichszy nie jest, ale za to oferuje bezawaryjność. Wolę jechać popyrkując, niż stać na poboczu czekając na pomoc drogową :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero napraw, najtańsze części eksploatacyjne, zużycie oleju napędowego średnio 5,3l/100 km. Czegóż chcieć więcej? :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetnie utrzymany ośmiolatek jest lepszy (jakość, trwałość, koszty eksploatacji) od większości obecnych aut prosto z salonu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek w czasie mojego użytkowania, nawet drobnych!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]