Auto bez zarzutu, chyba pierwsze przy którym do niczego nie mogę się przyczepić. Oczywiście większe auto z dieslem bedzie sie lepiej nadawać do gonitwy po autostradach, ale do miasta i na szose jetta jest super.
Oglałęm też inne auta, ale konkurencja była niewielka biorąc pod uwagę kryteria: (długość<4,5m, promień skrętu<11m, bagażnik>400l, poniżej 10sek do setki i średnie spalanie poniżej 8l. Civic i C4 były brzydkie z zewnątrz, Corolla z wewnątrz (w ogóle ciasna z tyłu), magane nawet mi sie podoba ale do reno nie mam zaufania a opla i fiata żona zabroniła nawet oglądać. Rewelacyjna jest przede wsztystkim pozycja za kierownicą. Niewiele jest aut z tak dużą możliwośćia regulacji. Kierownica, podłokietniki, dzenia, wszystko pasuje jak ulał. Początkowo zastanawiałem sie nad dieslem, ale nie lubie tego klekotania i cieszę sie, że silnik 1.4 okazał się strzałem w 10-kę. Nie bez powodu juz kilka
lat z rzędu wygrywał jakieś laury jako silnik roku w swojej klasie. Gdybym wsiadł do tego auta i nie wiedział jaka to pojemność to bym go oszacować na 1.8 - 2.0. Ma niemęczący dzwięk i bardzo harmonicznie ciągnie już od niskich obrotów. Po za tym skrzynia biegów, sprzęgło i reakcja na gaz są tak przyjemnie zgrane, że nawet nie tęsknię za automatem.
Wrażenia
5,0
Silnik
niemęczący dzwięk i bardzo harmonicznie ciągnie już od niskich obrotów
5,0
Skrzynia biegów
biegi same wpadają, nawet nie przeszkadza, że jest ich aż 6
4,0
Układ jezdny
dobry kompromis ale raczej po komfortowej stronie. dobre na nasze dziurawe miasta, na trasie z bagażem zaczyna troche kołysać.
Komfort
4,0
Widoczność
czuniki parkowania były w cenie, żadnych problemów
5,0
Ergonomia
Rewelacyjna jest przede wszystkim pozycja za kierownicą. Niewiele jest aut z tak dużą możliwośćia regulacji. Kierownica, podłokietniki, siedzenia, wszystko pasuje jak ulał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylatorek lekko słychać, automatyczna klima bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w sam raz dla 2 dorosłych i dwójki dzieci, bagażnik podobny jak w pasacie czyli olbrzymi jak na auto tej wielkości
4,0
Wyciszenie
bez zarzutu, nic nie męczy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy rozsądnej (czyli w naszym kraju rzadko praktykowanej) jeździe pali ca. 7 w mieście i 5.5 na trasie.
W zimie albo z klimą ca. litr więcej. Powyżej 140 zaczyna palić 7,5 i więcej. Do orgii szybkości na autostradach diesel będzie więc lepszym wyborem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory tylko dolewam benzyny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do tej pory tylko dolewam benzyny
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]