Silnik
: Silniki benzynowe turbodoładowane i z bezpośrednim wtryskiem o małej pojemności to rewelacja.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,4 TSI z turbospreżarką i bezpośrednim wtryskiem benzyny to rozwiązanie nowoczesne i zgodne z tendencjami oszczędzania paliw (downsizing).
Dzięki zastosowaniu chłodnicy powietrza doładowanego (1,8 bar) nie wykazuje turbodziury. Ciągnie nadal poniżej 2000 obr/min do 1500 obr/min bez zrywania! Elastyczny, olbrzymi moment obrotowy - 200 NM, większy niż miały silniki 2 l z lat 90 -tych! Cichy i oszczedny. zeliwny wzmocniony korpus zapewnia odpowiednią trwałość (to nie aluminium). Z żeliwnego korpusu wynika niedogodność - czas rozgrzewania się silnika dłuższy niż aluminiowego. Oznacza to, że nie należy wciskać gazu powyżej 1/2 skoku przez dłuższy czas, aby szanowac silnik. Z uwagi na pracę silnika z bezpośrednim wtryskiem na mieszankach zubożonych, dla oszczędności paliwa występuje wyższa temperatura w cylindrze. Dla uzyskania pełnej charakterystyki dobrze go eksploatowac na beznynie 98 oktan.
5,0
Skrzynia biegów
\"Długie biegi\" 6-stopniowej skrzyni sa doskonale dobrane do silników TSI. Powoduje to szybkie zejście na wyższy bieg spadek prędkości obrotowej i oszczędność benzyny. Dobra konstrukcja, sprzyjająca oszczedności i elsstyczności paliwa.
5,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojone zawieszenie o charakterze sztywniejszym. Przód wahacze i kolumny Mc Pherson, tył klasyczne zawieszenie wielowahaczowe. Dobry komfort jazdy. Niestety zawieszony jest nisko i trzeba uważać aby nie zachaczyć przednim zderzakiem o krawężnik, lub pod podłogą. (Ale przez to ma wygląd sportowy i solidny). Olbrzymi bagażnik. Z wyglądu samochód warty sowjej ceny
Komfort
4,0
Widoczność
Przód dobra widoczność. Ale parkowanie niestety na wyczucie, jeżeli niema przednich czujników parkowania (z reguły ich niema. Lepiej nie dojeżdżać do krawężnika. Do tyłu? Jak to w sedanie bywa, widoczności niema. Czujniki parkowania pomagają, chociaż ja korzystam z lusterka prawego, którepo właczeniu biegu wstecznego się automatycznie obniża i dobrze widać do tyłu.
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko jest intuicyjne i zawiera sie w zasięgu ręki. Wszystko działa.
Dobrze oświetlony po otwarciu zamka centralnego. Przestrzeń pod nogi oraz światla mijania i pozycyjne. Wiele funkcji, podgrzewane fotele, Coming Home. Leaving Home, czujniki zmierzchowe itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wentylacja i klimatyzacja cyfrowa dwustrefowa Climatronic. Kompletny brak przeciągu wewnątrz. Pracuje cicho i skutecznie. W wielu innych samochodach jest potworny przeciąg przy pracy cyfrowej klimatyzacji i wentylacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża. Podświetlenie przestrzeni na nogi. Czynie wrazenie szerszego niż jest (1781 mm).
5,0
Wyciszenie
Wewnątrz cicho i nie słychać opływającego wiatru. Nie czuć prędkości z jaką się jedzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1,4 TSI 122 HP doskonała.
Zużycie przy odpowiednim używaniu 6 biegowej skrzyni zbliża sie do podawanych danych fabrycznych. Jezeli jedzie się z prędkością poniżej 120 km/h możliwe jest osiągnięcie danych fabrycznych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy założeniu korzystnych rabatów i cennika wyprzedaży rocznika 2008 i bogatego wyposażenia!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt mały przebieg dla oceny
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg dla oceny
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]