Karoseria
: 19 lat i zero rdzy. Miałem 15-letniego Opla Corsę i składał się w 50% z rdzy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Polskie drogi + miękkie zawieszenie Jetty = luzy na zawieszeniu
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód. Świetne blachy i podwozie. Patrząc na zardzewiałe Golfy III widać, że na Golfie II skończyły się dobre VW. Moja Jetta ma 19 lat i blachy ma praktycznie jak nowe. Na progach ZERO rdzy, podwozie jak marzenie. Jedynie ślad korozji na przednim podszybiu.
Silnik dynamiczny (RV, czyli amerykańska wersja PF, 105 koni zamiast 107), przy umiejętnej jeździe można utrzymać koszty paliwa w znośnych granicach. W mieście pali mi około 9/100, na trasie około 7,5/100. Potrafi zaskoczyć prędkością i przyspieszeniem.
Części tanie jak barszcz, dostępne praktycznie wszędzie. Przykład: Tuleja wahacza - 15,- zł, sworzeń wahacza - 30,- zł, zewnętrzna pompa paliwa - 160,- zł.
Ogromny, ale to naprawde ogromny bagażnik. 600 litrów! Niestety trzeba uważać co się ładuje, jako że Jetta ma z tyłu miękkie zawieszenie i nie lubi zbyt dużych obciążeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
RV, czyli 105-konna wersja europejskiego silnika PF (107 koni).
Bardzo elastyczny i dynamiczny. Wielka frajda z jazdy.
Przy umiejętnej jeździe można utrzymać zużycie paliwa na znośnych poziomach.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety, skrzynie biegów zawsze były bolączką VW.
Po zakupie auta warto zmienić olej w skrzyni.
Często spotykanym problemem jest wchodząca ze zgrzytem dwójka. Jest to mała blaszka do wymiany, część tania jednak od cholery robocizny (trzeba rozebrać całą skrzynię).
3,0
Układ jezdny
Podatny na kiepską jakość naszych dróg. W używanym samochodzie często do wymiany będą końcówki drążków, tuleje oraż sworznie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Jako że Jetta jest klasycznym sedanem, nie ma problemu z widocznością.
4,0
Ergonomia
Praktycznie jak w Golfie II. Wszystko w zasięgu ręki, przejrzyście.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Latem dmucha, zimą grzeje. W niektórych używanych autach może być problem z nagrzewnicą. Nowa nie jest droga, a znacznie poprawi komfort jazdy zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jetta nie jest wielkim sedanem, niemniej jednak cztery osoby mieszczą się wygodnie wraz z bagażem. Bagażnik jest ogromny (600 litrów).
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Jazda po dziurawych drogach jest głośna. Szum powietrza przy wysokich prędkościach jest znośny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.8 na wielopunktowym wtrysku spala w mieście około 9/100, w trasie natomiast około 7,5/100.
Ceny napraw są śmiesznie tanie. \"Serwisować\" Jettę może pierwszy lepszy \"Pan Heniek\" który miał do czynienia z Golfem II.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wspaniały. Jeśli trafi się w miarę zadbany egzemplarz, można się nim cieszyć przez lata. Części tanie i ogólnie dostępne, niska awaryjność.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubi szwankować elektryka. Po zimie wariują mi przełączniki, np. manetka od kierunków.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Po ostatniej, bardzo surowej zimie, samochód działa bez żadnego problemu. Stojąc na dworze odpalał codziennie, wszystko gra.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 107KM 79kW
[l/100km]