Karoseria
: 24 lata a korozja pojawia się jedynie tam gdzie było "ruszane". Dziś kupiłbym passka b3-b4 ze względu na większą przestrzeń z tyłu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Osłona rozrządu, która hałasowała dość długo wystarczyło ją wyprostować na siłę.
4,0
Całokształt
Jeździ, nie psuje się, pokazuje pazur nowszym autkom nawet typu bmw serii x, porsche cayenne czy jakieś inne dobre audi. Nie jest od nich szybsze ale depcze im po piętach.
Wrażenia
5,0
Silnik
148 kkm w 24 letnim aucie to jakiś żart ale podejrzewam, że może mieć jakieś 250-300. Pomimo swojego "zużycia" hamownia wykazała 95,1 KM. Nieźle prawda?
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam coś do powiedzenia. Obecnie zacina się gdy chce zmienić bieg ale podejrzewam, że to wina samodzielnej wymiany trybika linki prędkościomierza - stary ślimak pływa w środku i pokazuje rogi.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi najważniejsza rzecz a po dziurach płynie. Jeśli ktoś szuka przecinaka zakrętów niech rozejrzy się za focusem. Z przedniej części wymieniana osłona prawego przegubu, lewa końcówka drążka kierowniczego, sprężyny amortyzatory i łożyska słowem full
Komfort
3,0
Widoczność
To nie Golfina tutaj mamy dodatkowe pół metra bagażnika, które co prawda potrafi się odwdzięczyć pojemnością ale w ciasnych uliczkach czy na parkingu trzeba uważać.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzeba jest w zasięgu ręki. Nie ma takiej sytuacji aby jakiś element był przesłonięty przez cokolwiek. Niemcy to służbiści jak coś robią to bardzo dobrze.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brrr!... Uświadomił mnie o tym pasażer, który marudził, że wieje ale chłodem. Trzeba będzie poszukać usterki. Podejrzewam termostat. Na obronę bliźniaczy golf pasażera daje ciepłem
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako nie zbyt wysoki kierowca nie mam powodów do narzekań. Sprawa komplikuje się jeśli chodzi o kanapę. Pierwszy dzień świąt, komplet na pokładzie, wstydziłem się zapytać czy było tej trójce wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Kiedy jedzie się normalnie tak do 90 km/h dozwolone na polskich drogach (autostrady pomijam bo niemal ich nie ma) jest cicho. Sytuacja komplikuje się przy 120 km/h wiatr tak naparza w samochód, że nie da się normalnie porozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie zapomnę miny kolegi jak chwalił się, że do wymiany rozrządu w jego wspaniałym signum same części 2100 PLN. I mój uśmiech na twarzy gdy powiedziałem mu: 3 simmeringi, i wymiana rozrządu wraz z osprzętem 300 PLN. Kopara mu opadła.
5,0
Stosunek jakość/cena
2000 za auto, które się nie psuje jedzie prosto, nie było bite, nie koroduje i się nie psuje po za wymianą części eksploatacyjnych to chyba dobry zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po za wspomnianym wcześniej "termostatem" nie mam prawa do niczego się przyczepić. Chociaż nie... ostatnio pękło mi pokrętło podnoszenia szyby kierowcy więcej wyszukiwania asortymentu w punkcie sprzedaży niż montowania go na swoim miejscu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pamiętam, że działo się to krótko po wymianie paska rozrządu straszny hałas podczas jazdy. Ucho do silnika i diagnoza, że to od paska co się okazało osłona po nagrzaniu wyginała się i stykała z paskiem. Problem wyeliminowany.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]