Inne
: Ogólny komfort jazdy i trwałośc wszystkich podzespołow - to jest coś obecnie niespotykane
4,0
Całokształt
Niesamowice trwały i bezproblemowy samochód. Brak oznak korozji przy takim wieku. Bardzo wygodny jak na swoje lata. Jeden z najbardziej udanych modeli VW w historii. Nowsze generacji sprawiają dużo więcej problemów. Wybrałbym 10 lat temu to samo auto tyle, że z większym silnikiem, który nie byłby wysilony na taką budę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli mowa o bezawaryjności to 5. Natomiast same osiągi są słabe, spalanie w okolicach 8 czy 9l/100km również nie zachwyca. Bardzo cichy na postoju i przy niewysokich prędkościach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzjynie, bez zgrzytów - nawet lepiej niż w Golfie III. Wadą są krótkie przełożenia
4,0
Układ jezdny
Auto na chwilę obecną ma 22 lata.. technologicznie jeszcze więcej. Komfort zawieszenia bardzo dobry, wręcz zaskakująco wysoki w porównaniu do Golfa II czy nawet III. O sportowej jeździe można zapomniec - nastawy zawieszenia, skutecznośc hamulców i ogólne prowadzenie zdecydowanie zachęcają do spokojnego przemierzania tras tym pięknym leciwym autem :)
Komfort
5,0
Widoczność
Niezbyt grube słupki, duża powierzchnia przeszklona, jest naprawdę świetnie, dla niektóych tylna półka może byc \'zadarta\' nieco za wysoko.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu jak w prawdziwym niemieckim aucie z lat 80. czy 90. Same materiały wykończeniowe są dużo lepsze niż w Golfach nawet nowszych generacji. Jetta ma sporo miękkich materiałów. Mimo wieku nic nie skrzypi i nie zgrzyta. Szacunek dla Volkswagena
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby doskonale gdyby nie brak klimatyzacji, ale z drugiej strony, które auto tej klasy miało klime w tamtych latach.. Ogrzewanie zawstydza większośc nowych aut.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni napewno nie brakuje. Mam prawie 190cm - z przodu sporo miejsca, a za mną z tyłu również nie jest źle. Najwidoczniej rozstaw osi jest większy niż w krótkim Golfie. Bagażnik to piwnica, którą zapełnic to nie małe wyzwanie. Podobno 600l!
4,0
Wyciszenie
Jak na auto posiadające tyle lat to śmiało można powiedziec, że jest świetnie. Do prędkości 120km/h jest naprawdę cicho. Zawieszenie również pracuje bez żadnych głośnych,niepokojącyh odłosłow. Wiele nawet nowszych aut takich jak Ople, Fordy, japońce itp. może byc zawstydzonych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są śmiesznie tanie, nawet te markowe. Z dostępnością również nie ma najmniejszego problemu. Natomiast spalanie jak na 1.3 jest zdecydowanie za duże. Ten silnik pasuje do Golfa, ale Jetta jest nieco za ciężka przez co spalanie wzrasta, a osiągi są marne
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze zachowane egzemplarze już tylko drożeją. Mam kilka aut w użytku, ale Jetta zostaje już na zawsze. Pięknie zachowany egzemplarz z oryginalnym przebiegiem i lakierem. Kupic w dobrym stanie jest ciężko, bo ludzie nie chcą się pozbywac tego pięknego wozu, ale jak ktoś trafi to gorąco polecam :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Alarm notorycznie rozładowujący akumulator, przepalone żarówki w desce, wisząca podsufitka z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma 22 lata, przebieg jest oryginalny i pewny. Blacharka nie ma najmniejszych oznak korozji, nawet kropeczek, dosłownie NIC! Silnik, skrzynia, zawieszenie i wiele innych przez ponad 10lat mojego użytkowania nie sprawiło nigdy problemów, tylko okresowe wymiany hamulców, oleji, płynów, rozrządu itp. Takiej trawłości już nie ma i nigdy nie będzie. Zdecydowanie najlepiej wykonana generacja Golfów/Jetta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 55KM 40kW
[l/100km]