Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Wcześniej jeździłem Golfem IV, Leonem II, BMW 3 E90, Mazdą 3 i teraz Golfem VIII. Widać niesamowity postęp najnowszego Golfa względem wszystkich moich poprzednich samochodów. Teraz nie wróciłbym nawet do tylno-napędowego BMW 3 E90, bo VW jeździ się dużo przyjemniej na codzień. Jestem gadżeciarzem i uważam, że powinno odejść się w samochodach od wszelkiego rodzaju gałek i mechanicznych przełączników - mamy XXI wiek i każdy używa smartfona/tabletu. Więc jeśli dla kogoś problematyczna jest obsługa multimediów Golfa, to tkwi w XX wieku... Samochód z roku 2022 nie sprawia problemów, nic się nie zawiesza i wszystko działa tak jak powinno.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie brzmi, oferuje dobrą dynamikę przy rozsądnym zużyciu paliwa (w moim użytkowaniu jazda podmiejska + obwodnica spala średnio 6 l/100km).
5,0
Skrzynia biegów
Automat i mild hybrid działa świetnie. Bardzo płynna jazda. Biegi zmieniają się niezauważalnie i bardzo szybko (ale Ameryki tu nie odkrywam, skrzynie dwusprzęgłowe pracują fenomenalnie). Nie wrócę nigdy więcej do manualnej przekładni.
5,0
Układ jezdny
Brak zastrzeżeń. To była jedna z istotniejszych dla mnie kwestii przy wyborze samochodu, także moje wymagania były dość wyosko zawieszone i Golf w zupełności je spełnia (mam wersję R-Line i zawieszenie DCC).
5,0
Karoseria
Dosyć gruby lakier (mierzyłem przed odbiorem samochodu) i dobre zabezpieczenie antykorozyjne + podwójny ocynk.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam kamerę cofania. Bardzo dobra widoczność w lusterkach bocznych i na boki.
5,0
Ergonomia
Klasa sama w sobie jeśli chodzi o samochody tupy hatchback.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Chyba najlepsze w klasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem olej po 2 tys. km. Na razie żadnych uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW
[l/100km]