Całokształt zdecydowanie na plus - to nadal jest Golf - zdecydowanie można uznać tę konstrukcję za przeskok ewolucyjny z poprzedniej generacji. Widać, że samochód jest bardziej elektroniczny niż analogowy i to pod każdym względem - czy to we wnętrzu czy układzie sterowania. Mimo to można się przyzwyczaić i czerpać satysfakcję z jazdy. Ogólnie polecam. Po raz kolejny - jak z każdym samochodem, proponuję spędzić przynajmniej 30min na jeżdzie próbnej, szczególnie, żeby dobrać odpowiednią konfiguracjęsilnika i skrzyni biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zrywny i wystarczający do codziennego użytku. W miarę mało pali. Zwraca uwagę nieco gorszą pracą w trybir 2-cylindrowym - jest głośniejszy i wpada w niskie tony, co słychać w środku. Próbuję się przyzwyczaić to tego - myślę, że jeżeli nie będzie to sprzyjało awariom, to będzie dobra opcja.
3,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie najsłabsza część tego samochodu - porównuję do manuala z mojego poprzedniego samochodu - Golfa 7, 1,2 TSI BMT, gdzie po naciśniećiu na gaz była gwałtowna odpowiedź silnika i pomimo tego, że samochód miał tylko 85KM, można było odnieść wrażenie, że ma dużo więcej, Samochód na niższych biegach woli zminanę przy obraotach nie przekraczających 20000, inaczej potrafi "kangurować", więc chyba kwestia przyzwyczajenia. Mimo to, jak dla mnie, jest to lepsza opcja od ospałego DSG.
5,0
Układ jezdny
Póki co, OK - Belka skrętna na tylnej osi jest wyczuwalna tylko na dużych nierównościach - moim zdaniem, w tej kategorii pojazdów, zawieszenie jest na wysokim poziomie.
5,0
Karoseria
Jak najbardziej OK - póki co brak odprysków, samochód nie wyróżnia się spośród innych, co jest dużym plusem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobra - jedynie nieco mniejsze lusterko wsteczne niż w poprzedniej generacji - poza tym OK
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naweiwy wcale nie przeszkadzają - samochód, jeżeli ustawiony na tryb automatyczny, zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem dopiero, jak silnik się zagrzeje, co zwykle, w zależności od temperatury, następuje po 3-4 min. W tym czasie można odpalić ogrzewanie foteli i/lub kierownicy (polecam dodanie tej opcji).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca - nie ma żadnej zmiany w porównaniu z poprzednią generacją - może poza nieco szerszym tunelem środkowym.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik - jest to zwykle niskotonowe buczenie, jak w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, mimo to nie jest to bardzo uciążliwe - mam wrażenie, że w poprzedniej gen. było ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co ok - brak dodatkowych opłat, niewielka emisyjność i spalanie przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK - w wielu rankingach ten samochód rywalizował z BMW serii 1 i Mercedesem klasy A, więc można powiedzieć, że jest nieco wyżej w segmencie, jeżeli chodzi o klasę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co , brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
[l/100km]