Samochód oceniam bardzo przeciętnie (wcześniej byłem użytkownikiem Golfa Vi, VII , i VII 1/5 ). Widać duży wpływ "księgowych" na wyposażenie i jakość wykończenia (dużo twardego plastiku między innymi gdzie opierasz nogę o kanał środkowy . Dodatkowo każdorazowo przy włączaniu auta załącza się SYSTEM KONTROLI PASA RUCHU - niebezpieczny w niektórych sytuacjach na drodze . System ANDROID AUTO , nie rozumiem VW dlaczego zrezygnowano z poprzedniego, który w mojej ocenie działał dobrze... Problemy z zestawem głośnomówiącym ja słyszę rozmówcę on mnie nie - pomaga tylko twardy reset .... VW po dwóch wizytach w salonie nie ma pomysłu co dalej...
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny , cichy , dynamiczny , nie ma problemów z wyprzedzeniem sznura aut
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia biegów , elastyczna , nie sprawiająca problemów (manual)
1,0
Układ jezdny
Negatyw: w tej wersji 130 KM beznadziejny układ kierowniczy / zawieszenie rodem z Renault Megane bardzo nieprecyzyjny , przy prędkościach autostradowych należy korygować tor jazdy - mega uciążliwy , odnosi się wrażenie prowadząc auto , że zamontowano wannę z wodą na masce który się przelewa z prawa do lewa .... MASAKRA !!! są momenty, że nie kontrolujesz tego ...
5,0
Karoseria
Wygląd przeciętny nie wyróżniający się , podobał mi się poprzednik GOLF 7.5
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń , nie ma różnicy z poprzednikami
4,0
Ergonomia
Duża ilość plastików, źle wyprofilowany kanał środkowy zwłaszcza gdzie przykładasz nogę podczas długiej trasy uciążliwe / irytujące , tapicerka jak u dziadka Tadzia ... ale za to są światełka w drzwiach, desce, i tablet
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji Life jaką posiadam klimatyzacja jest JEDNOSTREFOWA na wysokości pasa . Czasami mimo że jest włączona na AUTO grzeje ponadprzeciętnie , jak jest zimo na zewnątrz chłodzi - odnoszę wrażenie że czasami żyje własnym życiem
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Golf jak Golf , pasażerowi twierdzą że jest odrobinkę szerszy ale mam wątpliwości .
1,0
Wyciszenie
Silnik cichy , ale wyciszenie kabiny bardzo przeciętne.
Przy prędkościach autostradowych 140 km/h z zestawem głośnomówiącym rozmówcy proszą o zamknięcie okien :) Pozostaje zwolnić do 100 km/h aby porozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za wcześnie aby o tym pisać
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli miałbym kupować wybrałbym z silnikiem 1,5 - 150 KM z uwagi na zmianę zawieszenia wielowahaczowego przód/tył) . Różnica znaczna ....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak śrub zabezpieczających koła , brak teleskopu przy podnoszeniu maski jest zwykły bagnet
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie działający zestaw głośnomówiący , podłączenie telefonu za pośrednictwem kabla do auta (w poprzednich wersjach było bez)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
[l/100km]