Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VIII Hatchback Facelifting

KamilZnawca1337, 2 dni temu
Silnik 1.5 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VIII Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamika, elastyczność
Inne : aktywny asystent utrzymania pasa ruchu
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony z Golfa. Najważniejszy dla mnie był stosunek ceny do jakości. Po dogłębnej analizie rynku doszedłem do wniosku że w moim budżecie (czyli 120-130k) auta z grupy VAG będą najlepszym wyborem. Wybrałem wersję 50 anniversary z 1.5 TSI, 6 biegowy manual. Kosztowała ona 115k z pakietem zimowym i pakietem systemów asystujących. Wersja z automatem nie podlegała żadnemu rabatowaniu i kosztowała 150 000. 35 tysięcy różnicy to absurdalna różnica więc zdecydowałem się na manual. Auto jest dosyć wygodne, bardzo dobrze się prowadzi. Ilość technologii w kokpicie jest na dobrym poziomie. Duży ekran to bardzo funkcjonalne narzędzie i ułatwia jazdę. Silnik jest dynamiczny, wystarczający dla przeciętnej osoby. Największym plusem tego auta jest obecność asystenta jazdy na autostradzie (travel assist), bardzo ułatwia życie i moim zdaniem nie opłaca się go nie kupić jeśli jeździsz w trasy. Jeździłem wieloma nowymi autami i w tym golfie działa on na najwyższym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
150km w tak lekkiej budzie powoduje że jesteśmy praktycznie najszybszym "normalnym" autem w tym segmencie.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami jedynka nie wchodzi gładko, z wyższymi biegami nie mam żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo zwarty, zakręty to przyjemność, szczególnie na letnich oponach
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Super, dosyć nudny wygląd to minus ale ma to swoje plusy np. widoczność
4,0
Ergonomia
Jedynym minusem jest mało intuicyjna obsługa klimatyzacji, można się do tego przyzwyczaić. Przed zakupem sądziłem że asystent głosowy IDA rozwiąże "problem" braku przycisków ALE po zakupie mogę stwierdzić że IDA jest do niczego, czekam na aktualizację która wprowadzi chat gpt.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super ale z tyłu może być ciasno, ja w 90% jeżdżę sam więc tylne siedzenia nie są mi potrzebne ale jak masz plan jeździć z rodziną to polecam kombi albo innego vaga z dłuższym rozstawem osi typu cupra leon czy octavia.
3,0
Wyciszenie
na dłuższe trasy do 120 km/h spoko - powyżej jest dla mnie niekomfortowo. Dźwięk najbardziej słychać z nadkoli. Taki sam problem miałem zarówno na letnich i zimowych więc nie jest to wina opon. W moim egzemplarzu słychać też momentami dźwięk wiatru z okolicy słupka B.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
póki co nic
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wysoka ale porównując do konkurencji to raczej nie ma lepszego auta. Dla dobrego stosunku jakość cena trzeba szukać używki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy nie mogłem włączyć ogrzewania kierownicy z przycisku, z ekranu jednak się dało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 6k nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VIII Hatchback Facelifting