Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto solidnie zmontowane, materiały użyte dobrej jakości, spasowanie na bardzo satysfakcjonującym poziomie, nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Do 120-130km/h całkiem dobrze wyciszone, później zaczynają być już słyszalne odgłosy wiatru. Jazda dosyć przyjemna, fotele w wersji COMFORTLINE mimo braku profilowania są całkiem wygodne ( zdecydowanie dużo bardziej niż w Toyocie Avensis - 2013r - tam był koszmar ) Miła w dotyku kierownica. Całokształt 8/10
Wrażenia
5,0
Silnik
8,5 sek do 100, momentu obrotowego nie brakuje, bardzo przyjemnie się jeździ autem z tą jednostką napędową. Stosunek mocy do spalania na b. zadowalającym poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
Duży plus ! Drugie auto mam ze skrzynią automatyczną ( nie golf ) natomiast w tym aucie, skrzynia zmienia biegi bardzo precyzyjnie, sam skok lewarka jest bardzo precyzyjny i nie wymaga użycia dodatkowej siły.
4,0
Układ jezdny
Nie jest tak wygodnie jak w Mondeo, ale dużo przyjemniej niż w Megane IV czy Toyocie Avensis 2013r. Jak na segment C jest wystarczająco.
5,0
Karoseria
Trochę po jakimś czasie nudzi się, chociaż taki urok niemieckich aut, rysowane są na lata. Wercja Comfortline na 16 z Uranograu wygląda po prostu nowocześnie / ale bez polotu ( 05.2018r ) 17 calowe felgi zdecydowanie ożywiłyby bryłę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca. W zasadzie nigdy nie miałem z tym problemu. Lusterka czytelne. Widok do tyłu także.
5,0
Ergonomia
Przyciski, schowki itd. rozmieszczono w sposób czytelny i intuicyjny, wyświetlacz graficzny, ikony itp. Bagażnik ze schowkami bocznymi. Klimatyzowany schowek w kabinie. Duży plus za kieszenie w bocznych drzwiach wyłożone miłym welurem. ( u konkurencji bardzo rzadko spotykane )
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
+ nigdy nie było problemu ( funkcja szybkiego dogrzewania wnętrza działa sprawnie, w zasadzie w zimę po 2-3 minutach w kabinie jest ciepło ) Latem klima bardzo dobrze schładza auto ( wystarczy 20-30% nawiewu )
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca ( 172cm + żona 169cm ) z tyłu dzieciaki ( 4,7,10) miejsca mają znośnie. ( Octavia III ma tutaj ~8-10cm i to bardzo czuć ) Natomiast nie kopią w fotel.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h zadowalające, powyżej 140km/h słyszalny już opór powietrza - wiatru
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 15 tys km ( auto 4 letnie - 63 tys km ) żadnej usterki. Zrobiony regularny serwis z wymianą filtrów i oleju w ASO VW. Tankowanie i jazda.... :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wiadomo nie jest to tanie auto w zakupie. Natomiast uważam, że broni się jakością, użytymi materiałami, spasowaniem. Do tego otrzymujemy naprawdę dobry i udany silnik o bardzo zadowalającej dynamice a przy tym oszczędności jednostek 1.5-1.6 )
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnej usterki nie miałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
[l/100km]