Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Nic aż tak bardzo mnie nie zaskoczyło. Może silnik, że jest naprawdę bardzo cichy i jego praca powyżej 2 tys obrotów. Bardzo dobre przyspieszenia przy dużych prędkościach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wadliwe nowe amortyzatory
Silnik
: nie wiem co z płynem chłodzącym
4,0
Całokształt
Ogólnie przyjemny samochód, auto dla ludu. To mój drugi Golf, kiedyś miałem IV 1.9 TDI (110km). Ten obecny jest w wersji Highline.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest przyjemny i jak na diesla dość cichy. Od 2 tys obrotów ciągnie jak oszalały, mocno? i to na każdym biegu. Trochę drażni "turbo dziura". Na mokrej nawierzchni po ciszy (niemocy) w zakresie do 2 tys obrotów jak łapie moment obrotowy to na 1 i 2 biegu zrywa przyczepność. Osobiście średnio mi to pasuje.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam MT - trochę za precyzyjna. Wręcz sprawia wrażenie jakby była na granicy haczenia. Czytając o niej przed zakupem auta jakiś redaktor napisał, że to chyba celowy zabieg VW, żeby więcej ludzi decydowało się na DSG i coś w tym chyba jest. W Golfie IV była przyjemniejsza.
5,0
Układ jezdny
Wszystko bardzo precyzyjne, bardzo przez to przyjemne. Kompromis między pseudo sportową twardością, a komfortem z niewielką przewagą jednak tej twardości.
Komfort
3,0
Widoczność
Średnio, szczególnie do tyłu. Wysoko krawędź tylnej klapy. Tak, że jak wjeżdżam tyłem do garażu to nie widzę czy po środku garażu np. żona wózka dziecięcego nie zostawiła. Przód też dość wysoko zabudowany ale nie na tyle, żeby przeszkadzać.
5,0
Ergonomia
Tu jest idealnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze, choć lubi parować ale wentylacja daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu na długość też bardzo dobrze ale na szerokość już gorzej. Przy wzroście 183 cm jak ustawie przedni fotel kierowcy pod siebie to za sobą wsiadam.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla i samochód tej klasy to doskonale.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno cokolwiek tutaj pisać ponieważ jeżdżę autem 7 m-cy, jedynym moim kosztem jest paliwo, ON, śr 7 litrów w mieście. A do tego dzięki towarzyszowi Putinowi jakoś jego cena ostatnio leci na łeb i szyję:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani nie jest ale odnoszę subiektywne wrażenie porównując np z nową Astrą lub Fokusem, że jest o ćwierć półki wyżej. Ja tę różnicę akceptuję.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie nie chodzi o to, że coś co trochę się psuje ale miałem bardzo nieprzyjemny początek w użytkowaniu tego autka. Już od wyjazdu z salonu coś stukało w tylnym zawieszeniu. Jeżdżąc regularnie co tydzień do serwisu uporali się z tym dopiero po 2 miesiącach. Jak się okazało oba tylne amortyzatory były wadliwe. Czytałem ostatnio tu w ocenach, że jednemu użytkownikowi też się przydarzyła taka przygoda. Poza tymi amortyzatorami po wymianie których wszystko jest OK nic więcej się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jeszcze nie wiem, za krótko jeżdżę ale zastanawiam się, czy mi płynu chłodzącego nie ubywa. Raz już uzupełniali mówiąc że to zapowietrzenie układu. Po uzupełnieniu był max ale teraz jest już na dolnej granicy normy. Poczekamy zobaczymy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
[l/100km]