Silnik
: Silnik + skrzynia biegów,
ogromny bagażnik
Światła bi-xenonowe ze spryskiwaczami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wolny kompiter pokładowy,
przekłamujący komputer dot. spalania [trzeba dodać 0,4l/100km]
Mały schowek w podłokietniku.
5,0
Całokształt
Auto jest pojemne, miejsca dla dwóch osób jest aż nadto. Fotele w mojej wersji pomiędzy R a basickiem, sprawują się wyśmienicie. Auto jest dobrze oszklone, widoczność zatem poprawna. Silnik pasuje do charakteru Golfa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największa zaleta tego auta. Pali mało, jeździ normalnie. Na 3 biegu można spokojnie przejeździć całą miejską i podmiejską trasę. Nie słychać klasycznego dla diesla klekotu nawet na zimnym silniku.
5,0
Skrzynia biegów
Dorównuje niektórym azjatyckim konstrukcjom. W wersji Bluemotion, biegi są mocno wydłużone, i w przyspieszeniu to zdecydowanie nie pomaga, natomiast w trasie jest to zbawienie. Skok lewarka jest króki a biegi wchodzą z przyjemnym stuknięciem.
5,0
Układ jezdny
Nie należy niestety do najbardziej precyzyjnych. Nie daje wszystkich informacji z drogi, dla kogoś może to być zaleta.
5,0
Karoseria
Ocynk, zatem małe prawopodobieństwo korozji. Auto ma 7 lat, wszystkie spędził pod chmurką, póki co wszystkie elementy podwozia nie mają żadnego śladu rudego nalotu.
Komfort
5,0
Widoczność
Spory plus, szczególnie jeśli przesiadasz się z najnowszych konstrukcji japońskich [Civic i Mazda 3].
4,0
Ergonomia
Deska jest przemyślana, 30 lat tłuką ją niemalże identycznie, zaskoczenie brak. Zbiera sporo plusów za to, że można bez patrzecia ogarnąć wszystko. Minus za wolny komputer pokładowy [ok. 1 sekundowego laga - ASO twierdzi, że ten typ tak ma ]
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima się popsuła po 86 tyś. Nawiew na szybę to huragan. Ogólnie nie jest źle, ale gdyby nie grzane fotele, zimną byłby dramat.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest aż nadto, z tyłu natomiast, jest to niewiele większa przestrzeń niż w Polo z tego samego roku. Bagażnik jest przepastny, i widać, że lwią części przestrzeni zajmuje właśnie on.
5,0
Wyciszenie
Tutaj zaskoczenie. Jest wybitnie. Silnika nie słychać w ogóle. Nie wiem czy to kwestia wyposażenia czy też tak to robią, natomiast nie wiemy czy jedziemy dieslem, co było w poprzednich autach sporą bolączką.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tani w zakupie, ale póki co bez zaskoczeń. Części na rynku jest sporo, i nie biją po kieszeniu. Komplet klocków hamulcowych + tarcze poniżej 700zł :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest względnie OK. Za jakość się płaci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padła klima po 87tys. Komputer pokładowy zawiesza się, często BT zapomina o telefonie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
[l/100km]