Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant

Mateusz, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VII Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mimo tego, że auto w bogatszej konfiguracji wychodzi drogie to wg mnie warto dopłacić do jakości wykończenia, komfortu jazdy i przede wszystkim frajdy z jazdy. To auto trzyma się drogi jak przyklejone
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność wcale nie oznacza zamulania. Silnik jest dynamiczny i ciągnie od najmniejszych obrotów. Jednak wyprzedzając zawsze redukuje do 3000 obr. i mam wrażenie że wtedy zbiera się najlepiej. Szkoda, że w palecie nie było do wyboru 1.8TSI - byłoby jeszcze lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia działa precyzyjnie, lekko i ma miłe krótkie przełożenia. Jednak raz na jakiś czas zdarza się mały zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie rewelacja. Na 17" felgach i w ustawieniu DCC na tryb SPORT prowadzi się znakomicie. W trybie NORMAL rzeczywiście jest najbardziej uniwersalne zawieszenie - ale dalej bardziej sportowe niż komfortowe. Tryb COMFORT zapewnia cichą i komfortową jazdę na naprawdę kiepskich drogach. Nie mam problemów ze stukającymi tylnymi amortyzatorami jak inni użytkownicy, ale to pewnie przez to że mam wersję z DCC.
Komfort
4,0
Widoczność
Niestety golf w tej kwestii nie pobije poprzedniego auta (Peugeot 307 SW) ale jak dla mnie jest ok. Bardzo polecam doposażenie auta w kamerę cofania - parkowanie na kopertę to czysta przyjemność.
5,0
Ergonomia
Wg mnie wszystko na swoim miejscu. Może jedynie podłokietnik mógłby być kilka cm bliżej drążka zmiany biegów. Sporo osób narzeka na za dużo liczbę przycisków na kierownicy, wg mnie wszystko jest kwestią przyzwyczajenia i obsługa nie sprawia problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, chłodzi równie szybko. W menu klimatyzacji są trzy tryby pracy, więc charakter pracy można ustawić pod siebie. Podgrzewana przednia szyba działa bardzo dobrze. Już się przydała w listopadowe przymrozki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedziałem w Passacie i powiem szczerze, że nie czułem się w nim jak w aucie o segment wyższym pod względem przestrzeni (przestrzeń dla kierowcy, pasażerowie na pewno mają w nim więcej miejsca na nogi). Golf Variant urósł i pewnie wielu będzie zaskoczonych ile oferuje miejsca w środku. Bagażnik jest ok, choć przy pakowaniu większych rzeczy koniecznie trzeba obniżyć regulowaną podłogę.
5,0
Wyciszenie
Na postoju silnika w ogóle nie słychać. Podczas jazdy na niższych obrotach również. Głośniej się robi od 3000 obr., ale dźwięk jest przyjemny. Przy prędkościach autostradowych można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem miło zaskoczony spalaniem. Średnio pali 0,5-0,7l więcej niż mój poprzedni 1.6HDI. Głównie jeżdżę po mieście i z prędkościami autostradowymi. Drogami krajowymi sporadycznie. Póki co innych wydatków po za paliwem nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z zasady zawsze mógłby być tańszy, ale nie żałuje żadnej wydanej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Variant