Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Facelifting
Jarek,
ponad rok temu
Silnik 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
140 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: A w zasadzie skrzynia biegów, bałem się, że będzie słabo, ale 5 bieg baaardzo długi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Niby jest system wybierania głosowego, ale jest nieprzydatny, system nie rozumie komend, prosi o powtórzenie, nie wybiera odpowiednich osób do dzwonienia.
4,0
Całokształt
Kupiłem jako dwuletnie z przebiegiem 35 tys. Zrobiłem w dwa lata ponad 100 i jak narazie tylko wymiany oleju co 10-15 tys. Dwukrotnie wymienione klocki komplet i raz tarcze, także komplet.
Żadnych innych napraw nie było, nigdy nie stanął na drodze i oby tak zostało jak najdłużej.
Wrażenia
5,0
Silnik
115 KM jest katalogowo, faktycznie ponad 120, po „chipie” 150 KM i 333 Nm. Idzie bardzo ładnie, tylko trzeba go trochę wkręcić na obroty, niestety dziura została i ruszanie spod świateł do dynamicznych nie należy. Po 140 tys. nic nie leci, nic nie cieknie, nie poci się.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 5. Bardzo długi 5 bieg, można jechać zarówno 90km/h jak i 190km/h. Przy 130-160 nadal dobra dynamika do wyprzedzania. Później nie ma co od niego wymagać. Biegi wchodzą poprawnie, nawet przy szybkiej zmianie, w poprzednim Oplu lubiło się haczyć. Przydałby się 6 bieg, to spalanie jeszcze by zeszło.
4,0
Układ jezdny
Pozytywnie, ale bez szału. Czuć pojazd, ale i tak lekko się kładzie na zakrętach.
3,0
Karoseria
Lakier akrylowy jest niestety słaby, jeżdżę dużo drogami szybkiego ruchu i sporo odprysków z przodu i o dziwo na tylnym zderzaku, nie są to odpryski od pakowania bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bardzo pozytywnie, słupki nie za szerokie, przy odpowiednio ustawionych lusterkach martwy punkt niewielki. Do tylu jest także dobrze, duża tylna szyba.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, klimatyzacja bez szukania w menu tylko na desce, tempomat w dźwigni, sterowanie radiem także. Kilka schowków, uchwyty na napoje z trzymaniem, schowek w podłokietniku nie za duży, ale głęboki. Zapalniczka z przodu i w bagażniku, uchwyty do trzymania w bagażniku, podwójna podłoga. Miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie, do połowy wystarczy, aby w ciepłe dni schłodzić kabinę. Niestety przy włączonej namacalny odczujecie spadek mocy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta to ok, chociaż nisko się siedzi, a żeby oprzeć wygodnie lewą nogę podczas długiej jazdy trzeba sporo odsunąć fotel, a nie jestem zbyt wysoki.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo dobrze, oczywiście do benzyny mu trochę brakuje i na światłach usłyszycie dziewk silnika, ale na autostradzie przy 150km/h można spokojnie rozmawiaćmz kimś obok lub na głośnomówiącym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju z filtrami około 700zł, wymiana tarcz i klocków ATE z tyłu 1100. Stan na 2023 rok. Nieautoryzowany serwis VW, ale z dobrym komputerem, bo trzeba pamiętać , że nawet z wymianą klocków może być problem, gdyż jest elektryczny ręczny i program musi pozwolić nam te klocki wymienić, a nie każdy serwis go posiada.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porządku, trzeba tylko znaleźć zadbany egzemplarz, a z tym niestety trudno. Mnóstwo z Niemiec, od handlarzy, ja swojego szukałem prawie dwa miesiące. Oczywiście, je szukałem tylko Golfa, ale to i tak sporo czasu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
140 tys. i nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW
[l/100km]