Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Facelifting

Mateusz, 11 miesięcy temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.4 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Przez długi czas nie brałem pod uwagę VW. Nudny, oklepany. Po zakupie jednak nie żałuję ani trochę i jest to doskonały wybór. Auto komfortem jazdy i wyposażeniem nie odstaje od klasy średniej. Jest świetnie wykończone. Nazywam to czymś na zasadzie "pół-premium". Ten samochód spowodował, że chyba nie rozważam już innych niż z grupy VAG. Stonowana stylistyka sprawia, że dobrze się starzeje i kilka razy słyszałem, że to po prostu elegancki pojazd (na ładnej feldze 17' i z ciemnymi szybami. Bezpośrednio zastanawiałem się nad Kia Ceed, ale różnica w jakości wykonania jest kolosalna na korzyść Golfa. Na zdjęciach tego aż tak nie widać, ale polecam usiąść w środku. Golf jest zauważalnie mniejszy od Octavii, ale to nadal pojemne auto (mowa o wersji kombi). W środku bardzo funkcjonalny, wszystko przemyślane i pracuje z odpowiednią klasą. Siódemka po liftingu uznawana jest przez wielu za najbardziej dopracowany model Golfa. 1.4 TSI 150KM CZDA nie bierze grama oleju. Największy minus - manualna skrzynia biegów. Tu konkurencja bywa lepsza. Według mnie najlepsze auto w klasie jeśli chodzi o jakość wykończenia, subiektywne poczucie solidnośc, właściwości jezdne i uniwersalność (porównanie w użytkowaniu z Kia Ceed/Skoda Octavia).
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 TSI bez ACT (nie ma tutaj silnika do wyboru w takiej konfiguracji, jest tylko z ACT). Silnik żwawy, bezstresowe wyprzedzanie. Nie jest to rakieta, ale hej - poniżej 9s do setki wystarcza w zupelnosci. Na autostradzie płynne przyspieszanei do ok. 160km/h. Na drogach krajowych wyprzedzanie z 4-ki spokojnie. Spalanie średnie na przestrzeni 13k km - 7,1l. Duże miasto 50% / autostrada 30% / krajówki 20%. Kultura pracy słuchając go na zewnątrz mogła by być lepsza, ale jest OK. Charakterystyka jazdy trochę jak w dieslu. W ogóle nie bierze oleju. Fajnie, gdyby VW wkładał tu także 2.0 TSI 190km (jest w Octavii). Wtedy jednak... chyba Passat mógłby się tak nie sprzedawać ;) W mieście w korkach potrafi pokazać i 12l/100, ale bardzo szybko spada poniżej 10 przelatując dwupasmówkami.
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem nasłabszy punkt samochodu. Mam manual 6 biegowy, niestety trudno znaleźć fajne egzemplarze z drugiej ręki z DSG. Skrzynia chodzi precyzyjnie, choć czasem zdarza jej się haczyć. Nie ma wielkiej przyjemności ze zmieniania biegów. Jest jednak dobrze zestopniowana, przy 140km/h na 6 mamy niecałe 3000 obr/min. Kia Ceed pod tym względem jest trochę lepsza. Mimo wszystko, jeśli trafi się fajna sztuka z DSG uważam, że nie ma się co zastanawiać nad tą skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi doskonale. Wielowahacz z tyłu robi robotę. Auto stabilne, dające poczucie bezpieczeństwa. Mało wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Jeżdzę na oponach 205/55/16 zima i 205/50/17 lato. Jest komfortowo. UWAGA - potrafi skrzypieć przy zjeżdzaniu z krawężnika lub przejezdzaniu spiacych policjantów (podobno ten typ tak ma i ogólnie to bolączka całej grupy VAG z tego okresu).
5,0
Karoseria
Bez uwag, funkcjonalna, sprawia wrażenie solidności. Przy niższych temperaturach bardzo, bardzo rzadko słychać jakieś trzaski, piski z okolic lusterek bocznych. Poza tym wszystko spasowane elegancko.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, w kombi bardzo dobra. Kamera cofania skonfigurowana bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Doskonała! Wszystko na swoim miejscu. Przełączniki chodzą bardzo dobrze. Pod maską dużo miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Na plus - elektryczne dogrzewanie. Ruszając na zimnym silniku od razu leci nam z nawiewów ciepłe powietrze, nie czekamy na rozgrzanie silnika. Nie zauważyłem problemów z nadmiernym parowaniem szyb, nawet jeżdząc bez klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w porządku, choć Octavia jest zauważalnie większa. W golfie jednak wg mnie więcej miejsca niż w Kia Ceed. Bardzo funkcjonalny bagażnik z podwójną podłogą. Można pod nią schować naprawdę sporo rzeczy. Jadąc na kamping zmieściłem tam stolik kempingowy i dwa rozkładane krzesła, a do tego płachtę-tarpa z Decathlonu. Fajne rozwiązanie chowania rolety pod podłogą, gdy chcemy złożyć fotele. Szkoda, że nie ma standardowo siateczki do odgradzania bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Dobry poziom. Moim zdaniem ciut lepszy niż w Octavii i porównywalny do Passata (który jak na klasę wyżej jakimś asem jednak nie jest w tym aspekcie).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części na dobrym poziomie. W końcu to popularny model, a efekt skali używanych komponentów robi swoje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto w klasie, choć za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić więcej niż za francuską konkurencję. Kia natomiast kosztuje już porównywalnie, a wcale lepsza nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Variant Facelifting