Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Facelifting
Mateusz,
11 miesięcy temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
123 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Przez długi czas nie brałem pod uwagę VW. Nudny, oklepany.
Po zakupie jednak nie żałuję ani trochę i jest to doskonały wybór. Auto komfortem jazdy i wyposażeniem nie odstaje od klasy średniej. Jest świetnie wykończone. Nazywam to czymś na zasadzie "pół-premium".
Ten samochód spowodował, że chyba nie rozważam już innych niż z grupy VAG.
Stonowana stylistyka sprawia, że dobrze się starzeje i kilka razy słyszałem, że to po prostu elegancki pojazd (na ładnej feldze 17' i z ciemnymi szybami.
Bezpośrednio zastanawiałem się nad Kia Ceed, ale różnica w jakości wykonania jest kolosalna na korzyść Golfa.
Na zdjęciach tego aż tak nie widać, ale polecam usiąść w środku.
Golf jest zauważalnie mniejszy od Octavii, ale to nadal pojemne auto (mowa o wersji kombi).
W środku bardzo funkcjonalny, wszystko przemyślane i pracuje z odpowiednią klasą.
Siódemka po liftingu uznawana jest przez wielu za najbardziej dopracowany model Golfa.
1.4 TSI 150KM CZDA nie bierze grama oleju.
Największy minus - manualna skrzynia biegów. Tu konkurencja bywa lepsza.
Według mnie najlepsze auto w klasie jeśli chodzi o jakość wykończenia, subiektywne poczucie solidnośc, właściwości jezdne i uniwersalność (porównanie w użytkowaniu z Kia Ceed/Skoda Octavia).
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 TSI bez ACT (nie ma tutaj silnika do wyboru w takiej konfiguracji, jest tylko z ACT).
Silnik żwawy, bezstresowe wyprzedzanie. Nie jest to rakieta, ale hej - poniżej 9s do setki wystarcza w zupelnosci.
Na autostradzie płynne przyspieszanei do ok. 160km/h.
Na drogach krajowych wyprzedzanie z 4-ki spokojnie.
Spalanie średnie na przestrzeni 13k km - 7,1l.
Duże miasto 50% / autostrada 30% / krajówki 20%.
Kultura pracy słuchając go na zewnątrz mogła by być lepsza, ale jest OK.
Charakterystyka jazdy trochę jak w dieslu.
W ogóle nie bierze oleju.
Fajnie, gdyby VW wkładał tu także 2.0 TSI 190km (jest w Octavii). Wtedy jednak... chyba Passat mógłby się tak nie sprzedawać ;)
W mieście w korkach potrafi pokazać i 12l/100, ale bardzo szybko spada poniżej 10 przelatując dwupasmówkami.
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem nasłabszy punkt samochodu.
Mam manual 6 biegowy, niestety trudno znaleźć fajne egzemplarze z drugiej ręki z DSG.
Skrzynia chodzi precyzyjnie, choć czasem zdarza jej się haczyć. Nie ma wielkiej przyjemności ze zmieniania biegów. Jest jednak dobrze zestopniowana, przy 140km/h na 6 mamy niecałe 3000 obr/min.
Kia Ceed pod tym względem jest trochę lepsza.
Mimo wszystko, jeśli trafi się fajna sztuka z DSG uważam, że nie ma się co zastanawiać nad tą skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi doskonale. Wielowahacz z tyłu robi robotę. Auto stabilne, dające poczucie bezpieczeństwa. Mało wrażliwe na boczne podmuchy wiatru.
Jeżdzę na oponach 205/55/16 zima i 205/50/17 lato.
Jest komfortowo.
UWAGA - potrafi skrzypieć przy zjeżdzaniu z krawężnika lub przejezdzaniu spiacych policjantów (podobno ten typ tak ma i ogólnie to bolączka całej grupy VAG z tego okresu).
5,0
Karoseria
Bez uwag, funkcjonalna, sprawia wrażenie solidności.
Przy niższych temperaturach bardzo, bardzo rzadko słychać jakieś trzaski, piski z okolic lusterek bocznych. Poza tym wszystko spasowane elegancko.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, w kombi bardzo dobra. Kamera cofania skonfigurowana bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Doskonała! Wszystko na swoim miejscu. Przełączniki chodzą bardzo dobrze.
Pod maską dużo miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku.
Na plus - elektryczne dogrzewanie.
Ruszając na zimnym silniku od razu leci nam z nawiewów ciepłe powietrze, nie czekamy na rozgrzanie silnika. Nie zauważyłem problemów z nadmiernym parowaniem szyb, nawet jeżdząc bez klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w porządku, choć Octavia jest zauważalnie większa.
W golfie jednak wg mnie więcej miejsca niż w Kia Ceed.
Bardzo funkcjonalny bagażnik z podwójną podłogą. Można pod nią schować naprawdę sporo rzeczy.
Jadąc na kamping zmieściłem tam stolik kempingowy i dwa rozkładane krzesła, a do tego płachtę-tarpa z Decathlonu.
Fajne rozwiązanie chowania rolety pod podłogą, gdy chcemy złożyć fotele.
Szkoda, że nie ma standardowo siateczki do odgradzania bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Dobry poziom.
Moim zdaniem ciut lepszy niż w Octavii i porównywalny do Passata (który jak na klasę wyżej jakimś asem jednak nie jest w tym aspekcie).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części na dobrym poziomie. W końcu to popularny model, a efekt skali używanych komponentów robi swoje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto w klasie, choć za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić więcej niż za francuską konkurencję.
Kia natomiast kosztuje już porównywalnie, a wcale lepsza nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]