Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Alltrack
apli2,
7 lat temu
Silnik 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
22 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Właściwie to uniwersalność. Po zakrętach hula jak baletnica, a w zimie po śniegu jak , jak , jak golf alltrack właśnie.
4,0
Całokształt
Generalnie auto spełnia pokładane w nim nadzieje. Jest wygodne, szybkie, trochę twarde - ale głównie na bruku lub częste małe dołki.
Świetny silnik, duży bagażnik i bardzo dobre ksenony nic nie ustępujące tak modnym obecnie reflektorom ledowym.
Wszystko działa bez zarzutu może nieco nieco zastrzeżeń do skrzyni. Największe zastrzeżenie to do wyglądu auta - biedna myszka na tle konkurencji, ale widziałem co kupuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny o dużym momencie, a na hamowni po 20.000 wyszło 203.5 KM. O spalaniu poniżej. Oleju nie bierze ani kropli. Problemów brak.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest szybka precyzyjna i "wielomiejscowa". Automat, możliwość używania uchwytu zmiany biegów jak joysticka i łopatek przy kierownicy.
Osobiście mam zarzut, który dotyczy gwałtownego zrzucania biegów przy mocniejszym przyspieszaniu. Rozumiem, że przy ekstremalnym dupnięciu w pedał , ale przy takim solidniejszym tylko? - tak jest w tybie normal
W trybie eco wrzuca biegi jak pszczółka nie przekraczając 2 tys obr- pyk pyk pyk i już 6.
Tryb sportowy - zmiana biegów przy 5 tys obr.
W trybie eco trzeba się nauczyć jeździć. po odpuszczeniu "gazu" przechodzi na tzw. wolny bieg, nie hamuje silnikiem ale zużywa paliwo jak na biegu jałowym. Naciśniecie krótki hamulca włącza hamowanie silnikiem - zużycie paliwa 0.
5,0
Układ jezdny
Jest po postu zarąbisty. Ciężkie auto prowadzi się pewnie i bardzo precyzyjnie. Jeździłem fokusami, subaru imprezą WRX - nic nie ustępuje, ale w zimie na przełęczy BViały Krzyż /droga z Wisły do Szczyrku/ po obfitych opadach śniegu jechał jak czołg, tylko kilka SUV-ów przejechało prócz mnie. I za to go cenię, za uniwersalność.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu dobra plus czujniki, na boki dobra, do tyłu kamera i czujniki
5,0
Ergonomia
Sidzenia ergo-aktiv mają mnóstwo regulacji, co dla mnie jest niezwykle istotne, bo jestem niewielki. Wszędzie bardzo dobry dostęp. Bardzo praktyczne wnętrze, niestety bez fajerwerków stylistycznych jak w autach francuskich.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, chłodzi też dobrze natomiast w deszczu szybko parują szyby w poprzednim golfie V zdecydowanie mniej. Kierowanie nadmuchu tylko na przednią szybę pomaga. w extremalnych warunkach klima i przej rzystość wraca natychmiast, albo ogrzewanie przedniej szyby - super w zimę totalny brak skrobania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie doskonale. Przestronnie i ponad 600 l bagażnik na wyjazdy.
5,0
Wyciszenie
Generalnie auto ciche. Ale ja wyciszam swoje auta bo lubię szeptem rozmawiać ze swoją Lubą. Tu był za głośny szum opon i oczywiście wyciszyłem w Markach w Multimedia Systems - podaję nazwę bo zrobili super robotę za właściwe pieniądze. Teraz jest cisza i komfort akustyczny. Swoją drogą to coś jest nie tak z tymi wyciszeniami. golf to kompakt -Ok, ale jak wyciszają A6 i mercedes,y tocoś chyba nie w porządku i właśnie wszyscy głównie na szumy toczenia narzekają. A może jestem przewrażliwiony. Silnika to i w Alltraku nie było słychać, no chyba że przy przyśpieszaniu takim intensywnym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jaka ekonomiczność. Przeglądy średnia cena w klasie. ja pierwszy raz olej zmieniłem po 5 tys, drugi raz po piętnastu. Pierwszy przegląd zrobię przy następnej wymianie oleju. Nigdy nie wymieniać oleju po 30 tys. jak piszą w instrukcjach. Chyba, że po 3 latach sprzedajecie auto a nabywca was nic nie obchodzi. Koszt niewielki a silnik się odpłaci napewno.
4,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie odpowiednia. Mocny silnik, automat, napęd 4x4, bardzo bogate wyposażenie - w gratisie i 120tys.
A4 allroad z takim samym wyposażeniem kosztuje drugie tyle w jeździe różnic nie zauważyłem jeździłem kilka razy, co prawda po drodze w warunkach letnich- zresztą większość mechanizmów taka sama. Zasadnicza różnica to wygląd, prestiż i troszkę więcej miejsca w środku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
[l/100km]