Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Alltrack Facelifting
Użytkownik Golfa,
5 lat temu
Silnik 1.8 TSI BMT 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
40 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo udany samochód. Uterenowione kombi to chyba jeden z racjonalniejszych wyborów. Napęd 4x4 z haldexem robi doskonałą robotę, a auto bardzo dobrze sobie radzi na szutrach, chorwackich dojazdach do dzikich plaż i górach, w głebokim śniegu i na asflacie. Auto dzięki niemu jest bardo dynamiczne i daje dużą satysfakcję na światłach gdy kierowca obok w swoim BMW widzi Golfa ;-). Jedyny mankamant tego samochodu to dość nieregularne spalanie, a mianowice samochód potrafi spalać średnio pomiędzy 6l, a 11l/100km w zależności od ciężkości nogi. Bardzo spokojna jazda, bez zbędnej dynamiki w ciepłe dni to nawet 6,6-7l/100km (zimą 7,3-7,5l/100km). Normalna jazda, ani szybko ani wolno to średnio około 7,5-8,5l/100km latem i 7,8-9l/100km zimą. Może to trochę od opon zależy, jednak równie dobrze można osiągać wysokie i niskie spalania o każdej porze roku z każdymi oponami. Szybka jazda autostradą 160kmh+ to już spalanie na poziomie 10,5-11,5l/100km. A auto trzeba zauważyć, że jest dość szybkie, i nawet 220kmh nie stanowi problemu. Jazda z rowerami na dachu 130kmh na długich odcinkach to około 9,5l/100km.
Bardzo dobrze sprawuje sie również aktywny tempomat, z którego po przyzwyczajeniu korszystam nawet do 50% czasu poruszania się tym samochodem. Przede wszystkich dobrze działa w korkach (od 0 kmh) chociaż trzeba "kliknąć" aby ruszyć oraz w powolnie płynącym ruchu, klik klik i auto samo utrzymuje dystanas i reguluje prędkość. Trzeba jednak uważać na ostrych zakrętach i rondach, gdyż lubi tracić z widoku poprzedzający samochód i może zacząć nagle przyspiesząc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mocny i dynamiczny, lubi wysokie obroty. Nie bierze oleju! 40tyś km, bez dolewek, a pierwsza wymiana była po 30 tyś.
5,0
Skrzynia biegów
Jak to DSG, precyzyjnie i szybko. W zależności od włączonego trybu, różne doświadczenia. W trybie eko trochę spowolnione działanie i uczucie "pływania", jednak w trybach normalnym i sportowym, wszystko super.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć. 4x4 z haldexem w aucie kompaktowym działa wyśmienicie. Wygrzebywanie i latanie po śniegu sama przyjemność, a w trybie sportowym można tym samochodem dobrze latać bokiem.
Na uwagę równiez zasługuje tryb off-road, który utrzymuje stałą prędkość przy ostrych zjazdach, w ten sposób można nawet zadać prędkośc rzędu kilku kmh.
Koła 17" z oponami o profilu 55mm, bardzo dobrze znoszą wszelkie nierówności, a jazda po drogach gorszej jakości nie sprawia większych problemów. Komofort poruszania się po gorszych i dziurwaych drogach porównywalny do Audi A4 Alltrack.
4,0
Karoseria
Jak to golf, każdy zna i widział. po 40k km problemów nie ma. Jednka światała full LED dodają charakteru i auto wygląda lepiej od innych golfów.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę zbyt duże słupki przednie, ale nie ma tragedii. Śwtiała LED są bardzo dobre. Warto zainwestować jednak w pakiet drogowy z asystentem świateł długich.
4,0
Ergonomia
Masa schowków i uchwytów daje wiele mozliwości. Jednak schowek pasażera troche zbyt mały. Składanie tylnich foteli z bagażnika bardo praktyczne.
Jedynym mankamentem w ergonomii jest wyświetlacz w miejscu zegarów (Active Info Display), o ile preferuję go o wiele bardziej niż standardowe zegary, o tyle możliości jego koniguracji nie są zbyt duże. Podstawowym ich plusem jest możliwość wyświetlenia mapy z nawigaci na zegarach, co jest bardzo dobre podczas podróży.
Powaznym minusem w ergonomii jest umiejscowienie portu USB, do którego się trudno dostać jak się ma większe dłonie.
Brakuje również gniazdka samochodwego z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak należy. Warto dokupić podgrzewaną przednią szybę, która sprawdza się bardzo dobrze zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w kompaktach, z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest wyjątkowo cichy. Większe szumy dopiero powyżej 180kmh.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie wyjątkowo podnosi koszty utyrzymania. Poza tym serwis po 30tyś km to około 1200zł w ASO, więc nie ma tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tylko z wyprzedaży. Inaczej cena zbyt wysoka. W tej cenie nie znalazłem innego samochodu, który równie dużo oferował by w stosunku do ceny. Chodzi o wyposażenie dodatkowe i silnik, w stosunku do kosztów całkowitych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BMT 180KM 132kW
[l/100km]