Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Alltrack Facelifting
ja,
6 lat temu
Silnik 1.8 TSI BMT 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo uniwersalne auto, sprawdza się zarówno w trasie, w mieście i w lekkim terenie. Nowe LED-owe reflektory i kierunkowskazy dodają trochę pazura. To takie kombi, które jest mniejsze, zwrotniejsze, zgrabniejsze i ładniejsze niż Passat, dodatkowo o podwyższonym zawieszeniu i napędzie 4x4 (Haldex) - coś dla ludzie ceniących sobie praktyczność i ergonomię.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,8 TSI robi robotę jak zawsze...
5,0
Skrzynia biegów
Jestem fanem "dwusprzęgłówek". DSG to jedna z najlepszych, obok ZF.
4,0
Układ jezdny
Na 18 calach, jest dosyć sztywny, ale komfortowy. Koleiny nie robią na zawieszeniu większego wrażenia.
4,0
Karoseria
Dopracowana jak to w VW. Bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Kamera cofania (dość prosta) wydaje się zbędna, jeśli ktoś ma czujniki - ładnie pokazują przeszkody na ekranie (schemat). Warto dokupić przyciemniane szyby dodatkowo chroniące przed promieniowaniem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia to DNA z grupy VW, kto zna ten wie o czym mówię. Rozkładanie siedzeń tylnych na płasko to 5 sek!
Warto dokupić przednie fotele ergoactiv, dla pełnej wygody i wielu możliwości ustawień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, ale tylko dlatego, że mam ogrzewanie przedniej szyby i spryskiwaczy. Ważna opcja, ponieważ spryskiwacze są ukryte pod maską (w dole szyby), a wycieraczki wymienia w specjalnej procedurze (ustawione pionowo) - nie da się ich od tak odgiąć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście ok. 2 metrów może być trudno z wygodnym ustawieniem za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 tsi połączony z 4x4 jednak trochę pali (ok. 8 litrów/100). Warto przedłużyć gwarancję i rozważyć jakiś pakiet serwisowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiem, że w środku jest sporo z Audi, które jest znacznie droższe, do tego lepsze zawieszenie - niż w zwykłym Golfie, napęd 4x4, ale samochód zyskuje swoją właściwą cenę dopiero przy wyprzedaży rocznika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik (1.8 TSI), DSG, napę 4x4 i cała konstrukcja są już sprawdzone i dopracowane...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie znam.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BMT 180KM 132kW
[l/100km]