Silnik
: Mój egzemplarz ma aktualnie ok 400 KM. Spalanie z 11 tys km 10.2/l z jazdy mieszanej po Warszawie. To mówi samo za siebie.
5,0
Całokształt
Genialny samochód. W przeszłości próbowałem różnych aut, od mocnych rwd z V8, po lekkie ale całkiem mocne fwd, ale jednak połączenie silnika turbo, super szybkiej skrzyni dsg i napędu na 4 koła to jest to czego szukałem. Dodatkowo bezawaryjny silnik EA888 3. generacji pomimo przebiegu 230 tys km nie wykazuje żadnych oznak zużycia, a lekko nie ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza część tego auta. Oznaczenie CJXC. Generacja absolutnie pozbawiona wad poprzednich generacji jeśli chodzi o pobór oleju. Bardzo łatwo i dobrze znosi podnoszenie mocy. I co ważne, dalej pali bardzo rozsądnie.
5,0
Skrzynia biegów
DSG 6 biegowe DQ250. Po programie skrzyni 10/10. Perfekcyjnie szybka redukcja jak i zmiana biegów w górę. Poliftingowe mają DQ381 7 biegowe, ale podobno bardziej awaryjne. Choć wolałnbym 7 biegów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, w końcu to 4motion. Haldex V generacji, w którym spokojnie można zarzucić tyłkiem.
4,0
Karoseria
Niesetety bez maksa. Po odpryskach lakieru szybko pojawiają się rdzawe punkty. Trzeba dbać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu i do tyłu. Bez uwag.
5,0
Ergonomia
To volkswagen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze działająca klimatyzacja jak i ogrzewanie zimą. Na duży plus zasługuje podgrzewana elektrycznie przednia szyba, ale bez nitek jak w Fordzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko ok, duży kompakt.
5,0
Wyciszenie
Byłem zaskoczony jak golf w najmocniejszej odmianie może być cichy przy spokojnej jeździe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mnóstwo zamienników dobrej jakości, części leżą w każdym sklepie w rozsądnej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o coś bardziej wszechstronnego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przestało działać ogrzewanie fotela kierowcy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 300KM 221kW
[l/100km]