Inne
: Fotele ErgoActive - ale nie polecam. Masaż w fotelu to jedna wielka ściema.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: stuki sprzęgła, szarpanie przy włączaniu wstecznego
Zawieszenie
: stuki na tylnym zawieszeniu, niestabilne wspomaganie
Silnik
: głośna praca
2,0
Całokształt
1.4 150 KM Highline.
Pomimo ładnego wyglądu, daleko obecnej generacji do niemieckiej jakości i precyzji. Parujące reflektory, worki foliowe po zapychane w kanałach za reflektorami, mało precyzyjna skrzynia biegów, głośne sprzęgło. Bardzo słaba jakość wykonania.
Wrażenia
3,0
Silnik
1.4 TSI 150KM warczy jak diesel. Bez zarzutów działa strat/stop.
Do przebiegu 6000 km nie zauważyłem poboru oleju.
1,0
Skrzynia biegów
Stukające sprzęgło podczas wciskania pedału. Szarpanie autem podczas wrzucania biegu wstecznego. Uznawane za Serwis i Importera jako normalne. Nie wygląda to na niemiecka precyzje. Objawy nie występujące w wersji 1.4 125 KM. Wada ukryta silników 150KM (?) Stukanie zauważone przy przebiegu 800km, przy 6000km jest głośniejsze.
1,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, układ kierowniczy przestał pracować płynie. Podczas jazdy za miastem, wspomaganie usztywnia się, po czy próbować wejść w mały luk występuje szarpnięcie kierownicą. Auto pod nowości i taki efekt zaczął się niedawna ujawniać. Nie czuć na kierownicy nierówności jezdni. Głośnie zawieszenie, słyszalne stuki. Mało komfortowe. Dramat
Komfort
2,0
Widoczność
Małe lusterka boczne. Słabej jakości przednia szyba. po 6 miesiącach jest bardzo porysowana. Mały kąt nachylenia szyby ułatwia czyszczenie, ale podczas jazdy zbiera na szybę wszystkie owady na trasie.
1,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką. Nie za dużo przycisków. mało miejsca na nogi kierowcy. Prawą noga uderza o tunel. Brak poduszki na tunelu co mogłoby złagodzić opieranie nogi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośny wentylator. Reszta bez zastrzeżeń. Grzane fotele - super opcja.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Malutkie auto. Przy wzroście 190 cm mocno uderza się nogami o tunel środkowy. Słaba funkcja masażu w fotelu ErgoActive. Przy częstym używaniu praca masażera staje się nieprzyjemna. Masaż nie chodzi płynnie. Czuć jakieś przeskoki. Masaż to bubel.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik. Przy otwartym oknie mocno słychać silnik i stukanie sprzęgła.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie by podzielić się opinią. Zauważyłem, że tankuje rzadziej niż poprzednie auto duże spalanie w mieście, ponad 9l/100km.
1,0
Stosunek jakość/cena
Highline z dodatkowym wyposażeniem o wartości 110k PLN. Golfa oceniam na wielką pomyłkę zakupową. Myślałem, że niemiecka jakość nie jest w stanie opuścić golfa. Polecam mocno zastanowić się przed wyborem modelu i marki. Dodatkowo słabe są punkty ASO. Zazwyczaj tłumaczeniem na każde zgłoszenie usterki lub uwagi jest "każdy tak ma" lub "to normalne".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do przełknięcia - po długiej walce wymienione parujące reflektory. Sprzęgło stuka, ale producent nie widzi problemu. Na lakierze pokazują się plamy, żółte odbarwienia.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
parujące reflektory, powciskane worki w komorze silnika, stuki w układzie sprzęgła, stuki w zawieszeniu (szczególnie tył, może być to spowodowane wyposażeniem), szarpanie i zgrzyty przy włączaniu biegu wstecznego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
[l/100km]