Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d

Jz, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
To już moja druga recenzja Golfa VII na tym forum. Poprzednim w wersji TSI 122 km Comfortline przejechałem 60 tys km a teraz mam wersje TSI 150 km Highline. Równolegle z zona użytkujemy Passata 1.8 TSI 160 km. Co do zasady jedna kwestia jest tu dla mnie decydująca. Jeżeli nie potrzebujesz większego samochodu i mało jeździsz autostradami to kup Golfa jeżeli nie to kup Passata. Powyżej 140 km/h na autostaradach Golf robi się mało stabilny i mniej komfortowy od Passata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik TSI 150 km jest tylko niewiele lepszy od wersji 122 km. Do 4 biegu różnica niezauważalna. Dużo lepiej natomiast przyspiesza na autostardach na VI biegu. Nie trzeba nic redukować na niższe biegi więc większa wygoda. Natomiast silnik mnie troszkę rozczarował gdyż na papierze prezentował się lepiej niż mój 4 letni Passat 1.8 TSI 160 km. W rzeczywistości passat to jednak rakieta wgniatająca w fotel (na hamowniach te silniki podobno zawsze miały 20 koni zapasu). Być może ze względu na aferę spalinowa także TSi mają już wgrane oprogramowanie pogarszające osiągi. Mój golf produkował się na początku grudnia.
4,0
Skrzynia biegów
W poprzednim moim Golfie VII skrzynia działała idealnie i dziwiłem się tym co narzekają na haczenie. Niestety w tym egzemplarzu jest sporo gorzej. Wsteczny muszę czasami wrzucać po 2-3 razy.
4,0
Układ jezdny
Tak jak napisałem wyżej do 130-140 km/h jest idealnie. Połaczenie komfortu z idealna sztywnością (na kołach 16"). Potem zdecydowanie czuć że to małe i lekkie auto. Przy 150 różnica na korzyść passata jest po prostu ogromna. Prowadzenie Golfa przy tej prędkości staje się powoli męczące a Passat nadal cicho płynie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ze względu na duże okna bardzo dobra. U konkurencji okna istotnie zwężają się do tyłu a tutaj jest OK.
5,0
Ergonomia
Dla mnie doskonale. Mam nadzieje że nie pójdą w stronę aut francuskich z tymi wyświetlaczami na których się wszystko ustawia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. idealnie działają podgrzewane fotele. Po 30 sekundach zaczyna się robić ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak w kompakcie ale raczej OK szczególnie z przodu.
4,0
Wyciszenie
Do 130 OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem czy kupię kolejnego 4-go już mojego Golfa. Na szczęście kupuję ze sporym rabatem ale ze względu na to że dużo jeżdżę autostradami to następnym razem trochę dorzucę kasy i kupię coś segment wyżej i niekoniecznie VW. Jednak cena w stosunku do marek premium Audi, Mercedes i Volvo jest okazyjna. Jeździłem wszystkimi pozostałymi i z takim samym wyposażeniem są o 40% droższe a do tego ciaśniejsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo w poprzednim i w tym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d