Silnik
: Ten samochód to jedno wielkie pozytywne zaskoczenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Rocznik 2017, ostatnia wersja przed liftem. Przebieg 111 tysiecy. To moja druga recenzja po 75 tysiacach kilometrów od poprzedniej. Jedyna usterka - odma skutkujaca plamami oleju pod samochodem wymieniona za jakieś grosze. Żadnych innych problemów, wszystko działa i wygląda jak cztery lata temu. Raz w roku jedna dłuższa trasa, reszta to jazda w mieście. Pozytywne opinie na temat tego auta to nie przesada, rzeczywiście Golf wcześniej się znudzi niż zepsuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przepisowa jazda z Krakowa do Zagrzebia prawie na jednym tankowaniu. Do tego bardzo żwawy. Silnik pracuje cicho, spokojnie, jest bardzo wydajny. Jeden z najlepszych punktów tego auta.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra, przełożenia dostosowane do mieszanego stylu jazdy. Jak to w VW zdarza się czasami haczący wsteczny, ale ogólnie jest bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone bardzo wygodnie, choć nie buja na zakrętach. Jazda przyjemna niezależnie od stanu nawierzchni. Kiedy trzeba to bardzo stanowczo i pewnie trzyma się jezdni.
5,0
Karoseria
Praktyczne do bólu a jednocześnie bardzo przestrone i komfortowe jak na tą klasę. Przewoziłem w tym aucie już chyba wszystko - od tygodniowych zakupów dla rodziny, przez wycieczki rowerowe, szafy z IKEA, do ładunku po dach przeprowadzając koleżankę na drugi koniec miasta. Do Golfa mieści się absolutnie wszystko, niezależnie od rozmiaru ładunku. Nie mam pojęcia jakim cudem.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa widoczność w każdym kierunku. Mnóstwo przeszkleń co sprawia, że w żadnym miejscu wnetrza samochodu nie jest ciemno. Oświetlenie bardzo dobre tak wewnątrz jak i na zewnątrz. NIe wymieniłem jeszcze ani jednej żarówki.
5,0
Ergonomia
Absolutnie wzorowo. Wszystko na swoim miejscu. Żadnych zaginionych przycisków. Wszędzie miękkie wygodne materiały. Wygodne fotele, nawet na bardzo długie trasy. Niestety infotainment ma już swoje lata i brak carplay doskwiera coraz bardziej. Dodatkowo w polskiej konfiguracji dystrybutor postarał się żeby ewentualny upgrade był maksymalnie kłopotliwy i nieopłacalny. W żaden sposób nie wpływa to na ocenę samochodu, ale szkoda, że narodowe januszostwo dotarło nawet tu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak zwana manualna klimatyzacja robi to co do niej należy. W zimie ciepło, w lecie zimno niezależnie od temperatury. Od minus 25C do plus 45C nie miałem nigdy żadnych problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasyczna rodzina 2+2 (już bez wózków). Zaskakująco pojemne wnętrze pozwala na komfortową podróż niezależnie od odległości. Kabina jest na tyle szeroka, że nie trzeba walczyć o przedni podłokietnik. Drobny mankament to niewielka ilość schowków na drobiazgi, choć te które są - są bardzo pojemne. Bagażnik jest w sam raz na wszystko, tylni podłokietnik dla pasażerów i osobny nawiew dodają komfortu. Brak tylnich portów usb.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszony. Część tej oceny należy się na pewno silnikowi, który pracuje tak cicho, że niemal go nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Golf więc wszystkie części są ogólnodostępne z miliardem zamienników. Oryginalne części w bardzo przystępnej cenie. Serwis i wymiana oleju wg wskazań komputera co 30 000 km - ja zmieniam co roku, z przywyczajenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie, szczególnie przy obecnych cenach samochodów, trudno znaleźć coś lepszego. Golf jest niezawodny, tani w użytkowaniu, bardzo praktyczny i wygodny. Oczywiście nie jest to model ani marka którymi można szczuć zawistnych sąsiadów, ale jeśli ktoś czyta tą recenzję to pewnie już o tym wie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Może mam szczęście ale po 111k km nie mam co tu wpisać. Sądząc po innych opiniach, nie tylko ja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 111 k kk jedyna nieplanowana usterka to wymiana odmy za niecaly tysiąc złotych z robocizną (haha!).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
[l/100km]