Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d

elwit, 4 lata temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Rocznik 2017 - ostatnia wersja przed liftem. Dla mnie Golf miał być samochodem przejsciowym po służbowym Quashqai'u, ale już wiem, że zostanie z nami na stałe. Fantastyczny silnik, wyciszenie oraz zaskakująco dużo miejsca w środku. Idealny do miasta i w trasę. Samochód na każdą okazję - jak dobrze skrojony garnitur.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny do tego samochodu. Silnik zaskakująco oszczędny, elastyczny i zrywny. 9 sekund do setki, świetna elastyczność i zaskakująco niskie spalanie w mieście i na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i pewnie. Następny samochód koniecznie z automatem, bo samochód spędza 90% czasu w dużym mieście.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie i świetnie trzyma się drogi. Zawieszenie nie jest ani za twarde ani za miękkie. Kolejne zaskoczenie na plus - dziurawa droga w Qashqai'u, w Golfie wydaje się idealną nawierzchnią.
5,0
Karoseria
Tu chyba największe zaskoczenie. Samochód z zewnątrz nie wygląda na duży. W środku natomiast, szczególnie z tyłu jest MNÓSTWO MIEJSCA. W porównaniu do Quashqai'a, z tyłu róznica jest olbrzymia. SUV ma tyle samo miejsca nad głową ale przy takich samych ustawieniach przednich foteli, na nogi dla pasażerów jest o wiele więcej miejsca. Fakt, siedzi się niżej, ale serdecznie polecam usiąść w Golfie na tylnej kanapie. Możecie się mocno zdziwić. Bagażnik w hatchbacku również wygląda na niepozorny, ale jakimś cudem mieści czteroosobową rodzinę. Nie mam pojęcia jak. Na weekendowe i tygodniowe wyjazdy dla czterech osób w sam raz. Na dłuższe oczywiście lepiej kupić kombi albo jechać na lotnisko.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealny widok w każdym kierunku. Świetnie przeszklony. Szybki nawet w przednich słupkach. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Samochód bardzo łatwy w prowadzeniu. Od strony konstrukcyjnej wszystko na swoim miejscu. Instrumenty łatwo dostępne i do bólu intuicyjne. Klimatyzowany schowek pasażera pomieści bez problemu dużą butelkę mineralnej, szuflady pod fotelami, spore schowki w drzwiach, pojemny bagażnik i szeroko otwierające się tylnie drzwi. Do tego w bagażniku haczyki na zakupy, podwójna podłoga i gniazdko 12v. W 2020 roku minus za brak Carplay/Android Auto. Co ciekawe, samochód ma już nową wersję systemu nawigacyjnego, ale importer nie aktywował dodatkowych funkcji. Sam wyświetlacz czytelny i responsywny, ale w 2020 roku wygląda już na nieco przestarzały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa na należy. Wersja z półautomatyczną klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niepozorny hatchback, który bez problemu mieści czteroosobową rodzinę. Miejsca z tyłu i z przodu jest dużo więcej niż w samochodach o klasę wyższych, zarówno na szerokość jak i na długość. Miałem już wiele samochodów większych i mniejszych, ale ten po prostu bije wszystkie inne.
5,0
Wyciszenie
Na każdym kroku widać dbałość o wygodę pasażerów. Świetne wyciszenie silnika, schowki wyłożone welurem, żeby przedmioty nie tłukły się o ścianki, gumowe kulki na sznurkach od półki bagażnika. Widać, że komuś zależało na każdym szczególe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pełny przegląd raz do roku. Wymiana filtrów, sprawdzenie zawieszenia. Na razie koszty porównywalne do innych samochodów.
5,0
Stosunek jakość/cena
W każdym samochodzie do tej pory był jakiś problem: blacha i miejsce z tyłu w Focusie (model 1999), masa małych ale wkurzających usterek w Astrze (model 2003), wszechogarniająca nuda i rozpaczliwe zawieszenie w Passacie (model 2005), koszmar serwisowy w Vectrze (model 2007), koszty utrzymania BMW (model 2011), drobne awarie wszystkiego w Mondeo (model 2013) i wariujące sensory radaru w Qashqai'u (model 2018). Tutaj wszystko jest jak trzeba. Pewnie - to nie jest samochód na pokaz i lans, wygląda niepozornie na parkingu firmowym, nie spycha innych jadąc lewym pasem autostrady, jest spokojny i pozbawiony agresji. Nie potrzebuje już nikomu niczego udowadniać. Tak jak jego 45 letni kierowca.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma trzy lata. Leje paliwo i jeżdżę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Hatchback 5d