Zawieszenie
: Komfort i trwałość, pomimo że jest to zawieszenie wielowahaczowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Generalnie nie ma się do czego przyczepić. Regularny serwis olejowy co 15Tkm i jeździ jak nowy samochód.
Zawieszenie jeszcze oryginalne, bez ingerencji, tarcze oryginalne, klocki wymienione po 100Tkm. Akcja serwisowa na uszczelkę prawych drzwi pasażera. Jedyny mankament po takim przebiegu, to wytarty lewy boczek fotela kierowcy w dolnej części, nieco ponad siedziskiem. Zapięty pas fotela kierowcy dotyka materiał w tym miejscu i stąd to zmechacenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędna, elastyczna jednostka
5,0
Skrzynia biegów
Drążek precyzyjny, miłe wrażenia podczas zmiany biegów. Dłuuugi i elastyczny 3 bieg
5,0
Układ jezdny
Wielowachacz daje radę. Cicho, wygodnie i komfortowo. Felgi 17cali i jeżdzi jak po szynach.
5,0
Karoseria
Ponad czasowa. Golf to jednak golf.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok
5,0
Ergonomia
Dużo schowków. Szuflady pod fotelami:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu VW się nie popisał. Przy wyłączonej klimie szyby parują nawet w suchą pogodę. Ale klimatronic za to działa tak dobrze i cichutko że zapomina się że jest włączony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na Hatchbacka jest, ok. 186cm wzrostu i potrafię znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Fotel zjeżdża naprawdę nisko. Żona nim jeżdzi z córkami i nie narzeka. Jednak dla rodziny 2+2 stanowczo za mały.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać przy przyspieszaniu. Prędkości 140-150 km/h są znośne, powyżej już robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju Liqui Molly Top Tec 4200 + wszystkie filtry + robocizna ok. 700zł brutto x 10szt
Paliwo: 7l gazu + 1l Pb/100km
klocki przód Bosch x 1 220zł brutto z wymianą
Bez dodatkowych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem odwiedziliśmy milion innych salonów. Pod względem użytych materiałów przewyższa swoją konkurencję o lata świetlne. O koreańcach można zapomnieć. Fokus i Auris to plastikowe wozidełka. Mazda 3 była ok, ale znacznie mniejsza.
Pomimo że Golf Highline był najdroższym hatchbakiem ( oprócz marek premium) o cena jest jak najbardziej adekwatna do jakości. I te ledowe listwy w drzwiach...:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
[l/100km]