Karoseria
: Drzwi kierowcy od nowości zamykają się ciężej niż pozostałe, trzeba solidnie trzasnąć.
Inne
: Osłona przecisłoneczna pasażera paskudnie stuka o lampkę na nierównościach.
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów średnio precyzyjna.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Lepszy od poprzednika z łańcuchem rozrządu. Niektórych mogą denerwować wibracje na postoju, i to że nieco głośniejszy od poprzednika w Golfie VI.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem haczy, 1. wchodzi na 2 razy, jakby na raty, przy szybkiej zmianie z 2. na 6. synchronizator nie wyrabia (zgrzyt), dość długi skok lewarka, po dotarciu jest lepiej. Podejrzewam, że przy połączeniu lewarka ze skrzynią na 2 linkach i tak precyzyjniej nie będzie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w sam raz (opony 205/55r16), można jechać na prawdę szybko w zakrętach i nic się nie dzieje, przed poślizgiem informacja zwrotna - można skutecznie się wybronić.
Komfort jazdy poprawny.
Otrzeżenie o spadku ciśnienia w oponach działa jak należy, mimo że nie ma bezpośrednich czujnków.
Komfort
4,0
Widoczność
Do sprawdzenia w salonie.
Fabrycznie ksenony ustawione za nisko.
5,0
Ergonomia
Brak udziwnień, wszystko poprawnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak trzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 3 osób na wakacje wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ciszej tylko w markach premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lejesz i jedziesz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem Comfortline z wszystkimi pakietami i ksenonami za 70 tys. - dla mnie ok.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 akcje serwisowe oprogramowania - jakieś pierdoły.
Brudzą się soczewki od ksenonów.
Osłona przeciwsłoneczna pasażera paskudnie stuka o lampkę na nierównościach.
Drzwi kierowcy od nowości zamykają się ciężej niż pozostałe, trzeba solidnie trzasnąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
[l/100km]