Silnik
: Szybki, zrywny a przy tym nieźle wyciszony - tak do 120 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: problemy z ergonomią - pedały i fotel kierowcy
Inne
: problem z włączaniem jedynki i wstecznego
Układ hamulcowy
: ten elektryczny hamulec - trudno się do niego przyzwyczaić
2,0
Całokształt
Przebieg mały, więc trudno tu się wymądrzać, ale problemy z ergonomią przesłaniają mi niewątpliwe zalety samochodu (silnik, zrywność, wykończenie) . A mianowicie jako kobieta zupełnie przeciętnego wzrostu i wagi mam wrażenie jazdy w czołgu. Sprzęgło i hamulec są usadowione zbyt wysoko jak na moje fizyczne możliwości, więc stopy przy tych pedałach mam mocno wygięte do góry i żeby nacisnąć pedał sprzęgła lub hamulca nie wystarczy mi przesunąć samą stopę, muszę podnosić całą nogę. Po dłuższej jeździe w korku miejskim mam ogromne bóle w piszczelach. Również nie mogę ustawić sobie fotela (wersja Comfortline), część siedziska pod udami zadarta jest do góry, zamiast do dołu, więc mam uczucie siedzenia z kolanami za uszami. W porównaniu z moją leciwą Corollą, gdzie siedziałam nisko z wyciągniętymi nogami, jak na leżaku (w Golfie siedzę wysoko, jak na krześle, z kantem siedziska uciskającym uda), gdzie pedały były na idealnej wysokości, wchodzące leciutko (w Golfie, sprzęgło ciężkie jak w traktorze) - nie wiem, czy długo wytrzymam w tym samochodzie. Pewno mężczyznom większym, z "cięższą" dłuższą nogą to nie przeszkadza - mnie przesłania wszystkie zalety tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie mały przebieg, więc wszystko pracuje ok. Samochód zrywny (jeżdżę bez większych szaleństw) i cichy.
3,0
Skrzynia biegów
Źle wchodzi jedynka i wsteczny, czyli "lewy górny róg". Często muszę ponawiać próbę załączenia jedynki, albo startować z dwójki. Toyota miała problem "tylko" ze wstecznym.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się jezdni. Kierownica leciutko kręci przy niskich prędkościach, twardnieje przy dużych prędkościach - czyli tak jak trzeba.
Komfort
4,0
Widoczność
Chyba jestem trochę za mała (164cm) do tego samochodu, ale co trzeba, widzę.
1,0
Ergonomia
Jak wcześniej pisałam w "całokształcie" - jak dla mnie ustawienie pedałów i fotela są zmorą, szczególnie przy jeździe miejskiej, gdy często trzeba zmieniać biegi, a przecież do takiej jazdy właśnie stworzony był ten samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam na razie żadnych zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie ok. Aczkolwiek z tytułu wożenia piątego pełnego koła w bagażniku, bagażnik zrobił się naprawdę niewielki. Chyba jednak lepsza byłaby dojazdówka.
4,0
Wyciszenie
Z toyotą nie ma porównania, no ale toyota zawsze słynęła ze świetnego wyciszenia, no i tam był silnik wolnossący, tutaj turbo, więc, jak na "terkotkę" nie jest źle, przynajmniej tak do 120 km.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest mniejsze niż w toyocie, więc tutaj jest taniej. Jeśli chodzi o serwis - nie mam jeszcze porównania.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że zawsze jest za drogo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak - bo oczywiście trudności z wchodzeniem biegów nie da się rozwiązać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
[l/100km]