Przy zakupie brałem pod uwagę inne marki, do VW nigdy mnie nie ciągnęło, wręcz przeciwnie, ale finalnie zdecydowałem się na Golfa i póki co nie żałuję. Dobrze wyposażony (Highline z kilkoma drobiazgami), bardzo dobry silnik, ale pojawiają się drobne usterki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chętnie wkręca się na obroty, przy spokojnej jeździe bez wysiłku można zejść poniżej 6l/100km. Nieco mniej mógłby palić przy wyższych prędkościach. Bardzo dobra elastyczność, zwłaszcza przy większych prędkościach np. przyspieszenie 140-180 km/h (6ty bieg).
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze "wpadają" biegi, czasem jednak jest problem z 1 i wstecznym, potrafi się jakby "zawiesić" na 1-2 sek. przy manewrowaniu.
5,0
Układ jezdny
Tu pełne zaskoczenie. Samochód jest na opcjonalnych 17" felgach i spodziewałem się twardego zawieszenia. Tymczasem jest odpowiednio twarde, ale bardzo komfortowe wtedy kiedy trzeba. Pokonywanie zakrętów - bajka. Świetnie się bawię i pewnie się czuję za kierownicą.
Komfort
3,0
Widoczność
Średnio z patrzeniem po przekątnej do tyłu. Lusterka, też mogłyby być nieco większe. Mam czujniki parkowania i tą opcję polecam i to ona bardzo pomaga przy manewrowaniu.
4,0
Ergonomia
Jest ok, nieco lepiej mogłoby być zaprojektowane poruszanie się po menu za pomocą kierownicy. Dotykowy ekran jest ok, ale np. nawigację lepiej obsługiwać na postoju. Natomiast obsługa klimatyzacji jest bezproblemowa, nawet bez odrywania wzroku od drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, praktycznie cały czas jeżdżę w trybie "auto" z włączoną klimą. Szybko chłodzi lub nagrzewa wnętrze. Jedyny minus to brak możliwości zamknięcia otworów wentylacyjnych tak by nadal skutecznie działała klima, a nie wiała za pomocą czołowych otworów wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze, z tyłu jest również przestronnie.
5,0
Wyciszenie
Tutaj byłem pod wrażeniem. Jadąc ze stałą prędkością wyciszenie jest bardzo dobre nawet przy wyższych prędkościach. Trochę buczy przy przyspieszaniu, ale w tej klasie i tak jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem się z większym spalaniem w mieście. Nie przekroczyłem jeszcze 8,5l/100km jeżdżąc tylko po mieście. W trasie jest ekonomicznie, pod warunkiem, że nie przekraczamy 140km/h. Później robi się wir w baku ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszt samochodu przed rabatem był astronomiczny, kilka dodatków i pakietów wywindowało go sporo w górę. Koniec końców uważam, że w cenie, którą zapłaciłem za auto mieści się całkiem sporo. Bardzo przyjemne jest oświetlenie wnętrza (ambient), fotele z alcantarą są wygodne i nawet dłuższe podróże nie męczą. Z przodu plastiki i materiały są wysokiej jakości, lecz np. na tylnych drzwiach mamy do czynienia z twardym plastikiem np. przy szybie (z przodu jest to miękkie tworzywo).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po miesiącu użytkowania odkryłem, że końcówka klamki tylnych drzwi po prostu wypada. Serwis naprawił usterkę. Jednak nie tego spodziewałem się po niby "solidnym" aucie. Czasami system start/stop dziwnie się zachowuje, potrafi zgasić silnik w nieodpowiednim momencie (miałem tak 2-3 razy).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, póki co brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]