Świetne auto o bardzo dobrej dynamice i elastycznym silniku. Wlączanie się do ruchu czy wyprzedzenie samochodu jadącego setką jest szybkie i dynamiczne - to po prostu bezpieczeństwo. W poprzednich samochodach tego nie czułem. Fotele sportowe i super trzymanie boczne. Na zakrętach auto jak przyklejone do asfaltu. Polecam każdemu niezdecydowanemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak wyżej.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, dźwignia chodzi prawie sama. Jedynie do wrzucania wstecznego wciąż nie mogę się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie widoczność jest bardzo dobra. Zwłaszcza, że poprzednio miałem kombiaka.
5,0
Ergonomia
Kokpit, klamki otwieranie okien wszystko to jest rozmieszczone tak jak trzeba. Nie ma żadnych udziwnień. Jest klasyka i mnie to pasuje. Nie trzeba niczego się uczyć, wszystko pod ręką. Wsiadasz pierwszy raz i znajdujesz wszystko intuicyjnie. Oczywiście pomijam tu system multimedialny - tego trzeba się pouczyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Podgrzewane fotele to nie bajer, to fajny luksusik zwłaszcza przy minionych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki, ale zauważyłem, że zostawiam za swoim fotelem sporo miejsca na nogi pasażera. Kierowca nie może wcale narzekać.
4,0
Wyciszenie
Jeżdzę na zimowych nokianach i słyszę odgłos toczenia. Zobaczymy jak będzie na letnich? Silnik pracuje cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy największych mrozach i na krótkich dystansach wychodziło do 7,2 l/100 km. Na trasie 6,2/100 (jeżdzę dynamicznie), więc spalanie jest niewielkie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wysoka, golfy zawsze były drogie. Zresztą można kupić taniej, ale trzeba wyrzec się luksusów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2000 km nie może być usterek ... no i nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]