Silnik
: Silnik jest wystarczająco dynamiczny, bardzo oszczędny i posiada bardzo wysoką kulturę pracy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Jedyną wadą tego samochodu jest głośne zawieszenie
5,0
Całokształt
Samochód staje na wysokości zadania. Spodziewałem się po VW, solidności i dobrego wykonania. Nie zawiodłem się. Jestem po przesiadce z Audi A3 2005r. Po dwóch latach z Golfem już wiem, że do Audi nie wrócę, chociażby ze względu na wysokie koszty utrzymania i słaby stosunek jakość/cena. Czekam z niecierpliwością na premierę Golfa 8, który jest potencjalnym następcą mojej "siódemki"
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy jest jedną z największych zalet tego silnika. Spalanie jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Po silniku benzynowym spodziewałem się wyników w okolicach 7-9L. A tymczasem wyniki wahają się w okolicach 4.5-7L/100km. Na pochwalę zasługuje również dobra elastyczność.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie i precyzyjnie. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, co jest odczuwalne przy większych prędkościach.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Samochód posiada bardzo dużo ciekawych "myczków", które zdecydowanie ułatwiają życie. Jeżeli chodzi o ergonomię jazdy i prowadzenia, to daje 10/10. Trasy rzędu 350km pokonuje bez najmniejszego zmęczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf jest zaskakująco tani w utrzymaniu. To jedna z jego najmocniejszych cech.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]