Silnik
: Dynamiczny cichy i oszczędny silnik, czyli serce najważniejsze.
5,0
Całokształt
Trochę trzeba się tu zastanowić czego oczekujesz od hatchbacka? Dla mnie na dojazd do pracy ok 30 km i 2 wyjazdy na urlop +1 osoba to jest doskonale. Naprawdę polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic się nie dzieje, pełna precyzja. Polecam czytać instrukcję obsługi w której jest napisane że silnik należy oszczędzać do 1500km bo sprzedawca uważa że jest dotarty i można piłować do oporu, nieprawda. Polecam też wymieniać częściej olej niż wskazane co 30000, koszt 4 l oleju ok 130zł(tylko nie w serwisie).Silnik posiada już pasek nie łańcuch jest "wyleczony" z wad poprzednika, chociaż w poprzednim modelu również nic się nie działo. Jeśli jesteś normalnym kierowcom odpowiednie użytkowanie gwarantuje długotrwałość. Przy wyprzedzaniu (choć to nie eRka ani GTI) bardzo żwawy i potrafi pozytywnie zaskoczyć.
5,0
Skrzynia biegów
Jak w poprzedniku, bardzo precyzyjna, płynna.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do mojej poprzedniej "Szóstki" zdecydowanie lepiej. Pokonuje zawsze ten sam odcinek do pracy i mam skalę porównania. Wybieranie nierówności znakomite, jeśli ktoś lubi góry i jazdę w serpentynach odczuje bardzo dobre trzymanie się drogi w czasie szybszej jazdy i narzekanie żony siedzącej obok aby zwolnić.
Komfort
5,0
Widoczność
Świadomie kupiłem ten typ nadwozia więc nie mogę narzekać. Dla mnie lekkie spłaszczenie figury klasyka i minimalne zmniejszenie powierzchni tylnych szyb w drzwiach nie przekłada się na duże ograniczenie widoczności bo nie jest to zmniejszenie olbrzymie. Widoczność do przodu znakomita. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu pomagają w czasie manewrów.
5,0
Ergonomia
Jak zawsze w vw wszystko na swoim miejscu. Nie przeszkadza mi większa ilość przycisków na multifunkcyjnej kierownicy bo jak zaznaczyłem na wstępie czytam instrukcję a dla dużego "chłopca" jeden gadżet więcej nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawdziło się i w czasie upałów i w dni zimne. Szybkie przewietrzanie chłodzenie i nagrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden mały minus to auto dla 4 pasażerów nie 5 no chyba że to dzidzia. Czterech pasażerów siedzi wygodnie. Bardzo wysocy pasażerowie na tylnej kanapie odczują minimalną różnicę poprzez obniżenie linii dachu. Warunek że jeździli poprzednio "szóstką"ale nie obniża to w niczym komfortu no chyba że ktoś ma rozbudowaną fryzurę w pionie, ale wtedy i w suvie zachaczy
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę doskonale. Dopracowane w szczegółach nawet koło zapasowe jest osłonięte tapicerką, czego nie było w "szóstce".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sam je sobie podwyższam wymieniając olej częściej niż się powinno dziać (co 15000)Auto nie przepala paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak zawsze targowałem się ostro i zyskałem stosowną cenę co i wam polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma, więc nie ma o czym pisać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie dzieje
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]