Zawieszenie
: Jak oni pogodzili ogień s wodą? Zawieszenie jednocześnie komfortowe i świetne w zakrętach i daje informacje co na drodze.
5,0
Całokształt
Samochód świetny. Przejeżdżam 40 tys km rocznie i często zmieniam więc mam jakieś porównanie. Świetne zawieszenie, komfort i wyciszenie. Rekomenduję jednak silnik 140km. Jakość wnętrza i przestrzeń w stosunku do Golfa VI jest w nowym zdecydowanie przereklamowana. Ale zdecydowanie przewyższa inne kompakty. Zawieszenie wg mnie lepsze niż w Focusie którym przejechałem 100 tys. Wypasiony Golf to zdecydowanie lepsza opcja niż Mercedes A, BMW 1 i Audi A3 - chyba że ktoś lubi przepłacać za wyższy kurs przeliczeniowy dla marek premium w stosunku do VW. Porównajcie ceny na rynku niemieckim.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 122km nie jest demonem prędkości. Różnica w stosunku do poprzedniego Golfa VI z silnikiem 1.2 105km jest subiektywnie niezbyt duża. A jednocześnie w stosunku do mojego drugiego samochodu (wymieniamy się z żoną) Passata 1.8 160km ogromna na niekorzyść 1.4. A na podstawie danych technicznych wydawałoby się że powinien być dużo bliżej passata. Pamiętajcie jednak, że w kwestii dynamiki silniczki 1,2 i 1,4 TSI są zdecydowanie dynamiczniejsze od starych wolnossących 1.6. Więc jak ktoś nie zawsze chce być pierwszy spod świateł zdecydowanie wystarczą
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze. Dużo lepiej niż w Golfie VI i chyba nawet lepiej niż w Passacie B7. Dźwignia pracuje bardziej lekko i miękko niż w Passacie a tak samo precyzyjnie. W Golfie VI było zbyt mięciutko. Wsteczny jak zawsze sprawia minimalne problemy.
5,0
Układ jezdny
Tu jest największa różnica w stosunku do Golfa VI. Zawieszenie fantastyczne. Bardzo komfortowe a jednocześnie sprężyste bardzo dynamiczne i samochód mknie jak po szynach. Jeżdżę teraz na 16 calowych kołach i komfort jest dużo lepszy niż na 17. Proponuję kupować z rozmysłem rozmiar kół. Polecam standardowe 16".
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby trochę mniejsze niż w Golfie VI ale w stosunku do innych nowych kompaktów na rynku np. Mazda 3 to widoczność jest wspaniała. Linia Golfa może nie jest fantastyczna ale dzięki temu nie ma klaustrofobii a ważne jest też bezpieczeństwo o którym zapominają chyba niektórzy projektanci wymyślnych kształtów.
4,0
Ergonomia
Identyczna jak w Golfie VI. Przycisków na kierownicy rzeczywiście za dużo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie ciężko coś powiedzieć bo ani nie korzystałem z klimatyzacji ani jeszcze nie było mrozów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli ktoś chce zmienić VI na VII ze względu na przestrzeń to nie polecam. "Powietrza" ze względu na większe szyby i większą ilość miejsca nad głową było w VI. Bagażnik identyczny. Jak ktoś planuje wyjazdy wakacyjne to koniecznie niech zamówi koło dajazdowe bo tak to bagażnik malutki.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho. Ciszej niż w VI i tak samo cicho jak w Passacie. Nic nie puka i nie stuka. Zawieszenia nie słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak przy innych nowych samochodach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart swojej ceny. Szczególnie jak się popatrzy na cenę w Niemczech. Zwróćcie uwagę że Golfa na polski rynek przeliczają po 3.70 za EUR a np. Audi Mercedes i BMW za 4.10 dlatego przy Golfie na dzień dobry zyskujecie w stosunku do tych prestiżowych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam żeby coś powiedzieć ale Golfem VI przejechałem 50 tys a Passatem na razie 40 tys i bez żadnych usterek. Silniki TSI ;-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]