Silnik
: elastyczność, cicha praca, niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: uszczelka drzw kierowcy
5,0
Całokształt
Jeździłem sporo golfem V i VI, a VII to duży skok do przodu jeśli chodzi zwłaszcza o wnętrze auta. Jest elegackie i jak zawsze w VW funkcjonalne. Fotele w highline to poezja, świetne radio i doskonałe materiały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przesiadłem sie na TSI z TDI 1,9 a potem 1,6 105 km i jestem zachwycony elastycznością. Nie ma szarpania na niskich obrotach i konieczności częstej redukcji. Zimą, przy ruszaniu rano to już zupełnie kosmos w porównaniu z dieslem. Przychodzi mi na myśl słowo" aksamitny" gdy porownuje go do diesla. No ale jednak 122 km to za mało. teraz żałuję, ze nie kupiłem wersji 140km
4,0
Skrzynia biegów
Byłoby cudownie, gdyby czasem nie było tradycyjnego w VW problemu z wrzuceniem wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Mistrostwo świata. Na oponach 225/45 R17 trzyma się toru jazdy jak pociąg na szynach, choć troszkę jest może za twardy na polskie asfalty, ale to przecież nie wina auta, ze takie u nas drogi...
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, tym bardziej że są czujniki parkowania, które na zatłoczonych parkingach, wydaja mi się teraz nieodzowne.
5,0
Ergonomia
Kierownica multifunkcyjna wymaga lepszego poznania, by nie mylić sie w licznych przyciskach, poza tym wszystko doskonale dostosowane do kierowcy. ustawienie fotela i kierownicy o wiele bardziej wszechstronne niż w poprzednich generacjach golfa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima czy lato, w obu zakresach bez zarzutów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetne fotele i ogrom miejsca z przodu. Mam 188 cm wzrostu i nie skarżę sie na przestrzeń życiową z przodu. Z tyłu faceci mojego wzrostu będą musieli prosić kierowcę i przesuniecie ciut fotela do przodu
5,0
Wyciszenie
Wiele mowi się o ciszy w autach z silnikiem tsi i to prawda! Na postoju, na wolnych obrotach nie wiadomo czasem, czy silnik w ogóle pracuje. Przy 140 km/h można swobonie rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe. Na razie leje benzynę i o niczym nie muszę myśleć. Średnie spalanie ok. 6,5/100 też mnie nie rujnuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
W najwyższej wersji tani nie jest, ale tez nie droższy niż konkurencja ( może poza koreańcami)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelka drzwi kierowcy nieprecyzyjnie spasowana wymusza nieco mocniejsze trzaśnięcie przy zamykaniu. Poza tym nic innego sie nie wydarzyło przez te 13 tys km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie miało miejsca.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]