Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d

Kuba, 3 lata temu
Silnik 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo, że nie jest demonem prędkości, dzięki turbodoładowaniu nie jest również mułem, odwdzięcza się za to niskim spalaniem (przy rozsądnej jeździe oczwyiście). Fajny silnik do sprawnego przemieszczania się po mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Lekkie stuki z tylnego zawieszenia na nierównościach, z czasem się przyzwyczaiłem.
5,0
Całokształt
Początkowo podchodziłem do volkswagenów sceptycznie, kojarzyły mi się z autami dla emerytów, nudnych i powtarzalnych. Przypadkiem trafiłem na egzemplarz, który spełniał moje wymagania dotyczące wyposażenia, wieku, przebiegu, oraz historii i pochodzenia, stwierdziłem, że chociaż się przejadę. Po pierwszych 2 kilometrach wiedziałem, że dojdzie do zakupu. Auto bardzo fajne, poprawne w każdym aspekcie, bardzo ergonomiczne (miejsce na okulary, 1,5 l wodę w drzwiach, same kieszenie dobre wykończone, wygodne uchwyty na kubki, regulowany podłokietnik i wiele schowków. Oprócz tego oszczędne, dobrze wykończone oraz wyciszone. Wyglądem ani prowadzeniem nie wyróżnia się na tle konkurencji, ale też w niczym nie ustępuje. Prowadzi się pewnie, kierowca czuje się za kierownicą bezpiecznie. Jest spójnym estetycznie autem, nie powala, ale jednocześnie nie starzeje się tak szybko jak porównywalne modele konkurencji z tego segmentu. Nie ma nim żadnych irytujących drobiazgów typu stuki, trzeszczenie, ergonomiczne wpadki, niewygodne fotele, błędy w oprogramowaniu itp. Idealne dla ludzi, którzy chcą mieć "święty spokój" połączony z komfortem i satysfakcją z codziennego użytkowania auta, które jest praktyczne i sprawdzi się w znacznej większości codziennych sytuacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Początkowo byłem źle nastawiony do 110 KM, celowałem w minimum 125, jednak podczas pierwszej jazdy pozytywnie się zaskoczyłem. Silnik "nie zamula", w mieście jest dosyć żwawy, przyjemnie się nim jeździ, a przy tym nie pali dużo. Na trasie radzi sobie w miarę sprawnie (przynajmniej w 2-3 osoby) pod tym względem nie zaskakuje, ale też nie rozczarowuje.
5,0
Skrzynia biegów
Sporadycznie haczy przy wbijaniu wstecznego, ale nie jest to na tyle częste, żeby było specjalnie uciążliwe. Sam lewarek manualnej przekładni przyjemnie leży w ręce, biegi wchodzą z wyczuwalnym skokiem.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, jest zwrotne, łatwo się nim manewruje. Dobrze tłumi nierówności, nie jest zbyt twardy ani "pontonowaty". Irytujące są jedynie delikatne stuki w tylnym zawieszeniu, słyszalne na nierównej drodze, czasem na progach zwalniających. Układ kierowniczy precyzyjny, ale raczej lekki.
5,0
Karoseria
Sama estetyka to kwestia gustu, jedni kochają, inni nienawidzą. Chyba nie trzeba się specjalnie rozwodzić. Co do samej trwałości lakieru, czy spasowania elementów nie można mieć zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, chociaż okienka między słupkiem A, a lusterkami, są na tyle małe, że lewe jest praktycznie bezużyteczne (przynajmniej dla osoby o wzroście 180). Same lusterka, mimo że mocno ścięte są odpowiednio duże, wszystko w nich widać. Z cofaniem również nie ma problemu, aczkolwiek przy parkowaniu tyłem na wcisk trzeba pamiętać o mocno wystającym poza krawędź szyby zderzaku, słupki C dosyć szerokie, ale nie przeszkadzają zbytnio.
5,0
Ergonomia
Pod tym względem ideał, dużo schowków, miejsc na odłożenie okularów, telefonu, kluczyka, butelek, kubków. Regulowany podłokietnik w trasie jest dużą wygodą. Fotele nie powodują bólu pleców. Oprócz tego dobre wykończenie, zarówno deski rozdzielczej jak i schowków, w których nic nie wydaje niepotrzebnych dźwięków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja oraz ogrzewanie wydajne. Nie ma się nad czym rozwodzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestronne, z przodu mogą siedzieć komfortowo dwie osoby sporo wyższe niż 180cm. Z tyłu spodziewałem się, że miejsca będzie więcej, aczkolwiek jako auto dla dwóch osób jest to jedynie obserwacja. Na plus za to osobne nawiewy na tylną kanapę. Bagażnik wystarczający, jednak przy pełnym kole zapasowym pojemność wynosi około 300 litrów, fajnie z kolei, że po złożeniu oparć nie występuje uskok.
5,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, zarówno silnika jak i otoczenia. Przy prędkościach autostradowych mogłoby być jeszcze lepiej, ale i tak jazda nie jest uciążliwa ani męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory bezproblemowo. Nic ponad standardowe czynności eksploatacyjne (olej, filtry, przegląd)
5,0
Stosunek jakość/cena
VW jest minimalnie droższy od swoich konkurentów, ale widać tą różnicę w użytkowaniu. Auto jest bardzo spójne, nie ma żadnych dziwnych rozwiązań, które miałyby pomagać, a przeszkadzają, wygodne w prowadzeniu oraz przemieszczaniu się, wszelkie oszczędności, które w dzisiejszych czasach są w każdym aucie, zostały poczynione tak, aby nie były widoczne na pierwszy rzut oka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic z autem się nie dzieje, a żadne podzespoły nie zwiastują końca swojego żywota w najbliższym czasie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Hatchback 5d