Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting

Tim, ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : TSI mają różne opinie, w moim przypadku niezawodny, nie pije oleju, odpala w największe mrozy, nie czuć po nim zużycia.
4,0
Całokształt
Doskonały towarzysz na co dzień, bardzo poręczny, zawsze gotowy do jazdy, zalety górują na wadami. Jest to mój pierwszy golf i chyba rozumiem już, dlaczego ma wierne grono wyznawców. W żadnej kategorii nie ma istotnych niedociągnięć, przez co w ogólnej ocenie wypada naprawdę dobrze. Co ważna, nawet po 100 tys. km przebiegu golf nie jest zużyty, nadal daje sporo satysfakcji, wzbudza zaufanie. Jest taki trochę ponadczasowy. Może i bywa nudny, ale za to praktyczny i solidny. Użytkuję go od nowości i jeszcze trochę pobędziemy razem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Naprawdę przyzwoita dynamika, na co dzień abaolutnie wystarczająca, nawet na autostradzie nie dostaje zadyszki. Poza tym przyjemnie ciągnie od niskich obrotów. Turbodziura praktycznie niezauważalna. Szybko się nagrzewa, pracuje równo i bez wibracji, ale nie jest to aksamitne brzmienie. Na szczęście nie trzeba go kręcić wysoko, zresztą nie lubi wysokich obrotów. Manewrowanie śmiało można robić bez gazu, podobnie jak parkowanie, bardzo trudno go zdławić. Łatwo osiągnąć spalanie 7,5 w mieście i 5,5 za miastem bez wyrzeczeń.
3,0
Skrzynia biegów
Dobre zestopniowanie, pracuje lekko i w miarę prezyzyjnie. Początkowo haczyła jedynka i wsteczny. Z czasem z jedynką problem zniknął, wsteczny czasem wchodzi z oporem lub trzeba wysprzęglić ponownie.
4,0
Układ jezdny
Daje poczucie stabilności nawet na ostrych łukach z wyrwami w asfalcie, trudno go wyprowadzić z toru jazdy. Wyboje wybiera sprawnie. Zawieszenie jest z tych twardych ale w sumie dobrze zestrojone. Przy dużych prędkościach autostradowych prowadzi się zaskakująco precyzyjnie.
3,0
Karoseria
Dobre spasowanie elementów, solidne grube drzwi, przyjemnie i lekko się otwierają i zamykają. Lakier jak to współczesnie bywa podatny na odpryski i zarysowania, chociaż w porównaniu np. z Civikiem wydaje się i tak dwa razy grubszy. Maska na siłownikach to miły dodatek.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest naprawdę dobrze, jedynie do tyłu na skos gorzej, no ale taki urok szerokiego tylnego słupka w golfie. Czujniki przód i tył działają poprawnie.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, z całą pewnością konkurencja mogłaby się uczyć. Wszystko czytelne i pod ręką, przyciski i przełączniki działają z przyjemnym oporem, wyświetlane informacje są duże i czytelne i fam gdzie być powinny. Brak udziwnień to wielka zaleta golfa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kliatronic dwustrefowy działa doskonale, cicho i wydajnie. Ogrzewanie też daje radę, odejmuję gwiazdkę za parowanie tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutów. Z tyłu przeszkadza spory tunel środkowy. Siedzenia i kanapa obszerne, nadwozie jest szerokie w środku. Pojemne i dobrze wykończone schowki.
3,0
Wyciszenie
Spodziewałem się więcej, silnik pod obciążeniem brzmi kiepsko i to słychać. Na postoju niesłyszalny. Nadkola też powinny bardziej izolować od szumu opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest drożej niż w przypadku innych marek. Ale w zasadzie tylko paliwo i rzeczy eksploatacyjne. Uważam że nie jest drogi w utrzymaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Deogi na tle konkurencji i trzeba dopłacać za wyposażenie. Ale jakość naprawdę jeat dobra i to czuć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting