Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting

TomekL, 4 lata temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wyciszenie oraz audio - lubię słuchać muzyki i w tym aucie słucha się jej świetnie (jak na fabryczne radio)
4,0
Całokształt
Auto pod każdym względem jest poprawne i nie wyróżniające się - jeżeli nie masz manii bycia indywidualistą to jest to auto dla Ciebie. Jako uniwersalny samochód w domu sprawdza się znakomicie. Jeżdżę nim 30% miasto 70% trasa. Jazda po mieście z manualem jest męcząca - jeżeli planujesz głownie takie użytkowanie to tylko jakiś automat (przy ruszaniu jest irytujące, bo turbina startuje dopiero od 1500 obrotów i jak się chce szybko ruszyć, to najpierw auto muli, a potem nagle czuć uderzenie turbo i włączają się systemy kontroli trakcji, które blokują koła). Jako że jeżdżę sam lub w 2 osoby, to dynamika silnika jest ok, natomiast jeżeli miałbym wozić na co dzień 4 osoby to bym raczej wziął mocniejszy silnik (i raczej diesel niż benzyna). Jedyny minus to jest skrzynia biegów - od czasu do czasu pojawia się problem z wrzucaniem 1 oraz wstecznego. Na forach o tym piszą. W serwisie powiedzieli że Ten Typ Tak Ma. Na szczęście naprawa/wymiana skrzyni manualnej nie jest tragicznie droga. Auto jest dobrze wyciszone zwłaszcza do 120 km/h choć przy 140 można normalnie rozmawiać, materiały w środku też są ok. Lubię to auto za prowadzenie, łatwość parkowania, oraz uniwersalność. Jest na tyle duże że można jechać w kilka osób i na tyle małe że wszędzie się nim wcisnę, zwłaszcza że jeżdżę głównie po Warszawie, Wrocławiu i Krakowie czyli najbardziej zakorkowanych miastach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest ok - idealny do jazdy we 2 osoby. Jeżeli planujesz jeździć autem w 4 osoby lub załadowanym, to raczej diesel. Silnik do spokojnej, płynnej jazdy. Jeżeli będziesz do deptał w mieście, to spalanie może przyprawić o ból głowy - 12 litrów (turbo żyje, turbo pije).
1,0
Skrzynia biegów
Jest problem z wrzucaniem 1 oraz wstecznego - czasem ten biegi haczą. Problem jest opisywany na forach użytkowników aut grupy VW, ale serwis twierdzi ze ten typ tak ma (co jest lekko wkurzające, zwłaszcza że auto mam od nowości)
5,0
Układ jezdny
Auto pomimo belki skrętnej prowadzi się dość pewnie. Systemy bezpieczeństwa (kontrola trakcji etc) robią robotę - nie raz już uratowały mi skórę.
3,0
Karoseria
Mam czarny lakier, który rysuje się od patrzenia na niego. Widać też na nim każdy zaciek. Jeżeli jesteś na to wrażliwy to polecam raczej auto w kolorze srebrnym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu oraz na boki jest dobra. Niestety słupki tylne są dość grube i przy parkowaniu tyłem trzeba uważać. Kamera cofania to raczej konieczność.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest super - praktycznie nie musiałem zaglądać do instrukcji aby wiedzieć gdzie co jest, co mi się rzadko zdarza. Na plus jest to, ze są fizyczne gałki głośności i klimy, wiec mogę to zmieniać w trakcie jazdy ie odrywając wzroku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto się szybko nagrzewa, więc zimą jest naprawdę ok. Latem klima daję radę, niestety czuć spadek mocy silnika, gdy jest włączona.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki (1.90m) i jestem w stanie zająć poprawną pozycję za kierownicą. Wysocy pasażerowie z przodu też sobie poradzą. Z tyłu już raczej miejsce zostaje dla dzieci.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone - sam jestem zdziwiony że kompakt tak dobrze jest wytłumiony. Do 120 km/h jest ok. Przy 140 już średnio, choć można dalej rozmawiać. Ogólnie pod tym względem w tej klasie ciężko coś znaleźć lepszego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisuję w ASO, więc nie jest tanio, choć też nie jest przesadnie drogo. Taki średniak. Myślałem o jakimś aucie klasy wyższej, ale ceny w aso są ponad 2x wyższe (uznałem, że aż tak mi nie zależy). Jeżeli nie serwisujesz w aso, to praktycznie każdy warsztat auto VAG naprawi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za taką cenę, to skrzynia biegów nie powinna tak chodzić. Aso mnie trochę wkurza, bo czuję się przez nich olewany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem jak podłączam telefon, bo słucham głownie muzyki ze spotify, to część 'media' się zawiesza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie (odpukać) nic nie było. Auto regularnie przeglądane w ASO. Olej wymieniany co 15 tys (nie co 30 tys km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting